شرکت چینی خواستار غرامت 1.4 میلیارد دلاری از اپل شد

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک شرکت هوش مصنوعی چینی به نام شانگهای ژیژن اینتلیجنت نتورک تکنولوژی شکایتی علیه اپل تنظیم و این شرکت را به سو استفاده از حق نشر اختراعات خود متهم نموده است.

شرکت چینی خواستار غرامت 1.4 میلیارد دلاری از اپل شد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شرکت مذکور که به نام شیائو- آی نیز مشهور است خواستار 1.4 میلیارد دلار خسارت است و همچنین می خواهد اپل فراوری، استفاده و فروش محصولاتی که با توجه به پتنت های مذکور ساخته شده اند را متوقف کند.

شکایت این شرکت در دادگاهی محلی در چین ثبت شده و طبق آن فناوری شناسایی صوت به کار رفته در دستیار صوتی سیری در حقیقت براساس پتنتی ساخته شده که در سال 2009 به نام شیائو- آی ثبت شده است.

در مقابل اپل نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد دستیار صوتی هوشمند سیری حاوی هیچ یک از ویژگی های ثبت شده در پتنت شیائو- آی نیست . همچنین اپل اشاره نمود پیش از این نیز ارزیاب های مستقل تایید شده توسط دادگاه عالی مردم چین پس از تحقیقات نتیجه گرفتند اپل از فناوری شیائو-آی استفاده نکرده است.

این شکایت نامه در حقیقت ادامه اختلافات 10 ساله میان دو شرکت است. نخستین بار شرکت چینی در سال 2012 به دلیل سواستفاده از کپی رایت اختراعاتش در فناوری شناسایی صوت از اپل شکایت کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 757

به "شرکت چینی خواستار غرامت 1.4 میلیارد دلاری از اپل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت چینی خواستار غرامت 1.4 میلیارد دلاری از اپل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید