شاید نقل وانتقالات قبل از انتها فصل آغاز گردد

به گزارش مجله میهن 128، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتشار بیانیه ای گفت که امکان خرید و فروش بازیکن پیش از سرانجام فصل جاری وجود دارد.

شاید نقل وانتقالات قبل از انتها فصل آغاز گردد

به دلیل شیوع کرونا و وقفه چند ماهه ای که در مسابقات فوتبال به وجود آمد، انتها فصل جاری هم به تعویق افتاده که این همپوشانی مسابقات به جامانده از فصل و پنجره نقل وانتقالات را به همراه داشته است. در شرایط عادی پرونده مسابقات فوتبال اروپایی تا انتها ماه ژوئن بسته می گردد، اما به خاطر شرایط موجود، این امکان وجود دارد که مسابقات تا انتها ماه آگوست هم ادامه داشته باشد. این در حالی است که هر ساله پنجره نقل وانتقالات از ابتدای ماه جولای شروع می گردد. با توجه به این موضوع ابهاماتی درباره شیوه شروع و انتها پنجره نقل وانتقالات در فصل جاری به وجود آمده است. ابهام دیگری هم که وجود داشت، تکلیف بازیکنان جذب شده در پنجره تابستانی سال جاری و امکان ملحق شدن آنها به تیم ها در ادامه بازی های این فصل بوده است.

فیفا اکنون این ابهامات را رفع و اعلام نموده که الزاماً نیازی نیست که باز شدن پنجره نقل وانتقالات به انتها فصل جاری موکول گردد. فدراسیون جهانی فوتبال همچنین تکلیف بازیکنان جدید و امکان به میدان رفتن آنها با پیراهن تیمی دیگر در ادامه فصل جاری را هم تعیین نموده است.

در بیانیه فیفا آماده است: برای رفع کردن هرگونه نگرانی درباره بازیکنانی که قرارداد های شان در انتها ماه جاری سال جاری انتها می یابد و بازیکن آزاد می شوند، فیفا اعلام می نماید که بازیکنان اجازه دارند در طول یک فصل با حداکثر سه تیم متفاوت قرارداد ببندند و در بازی های رسمی به میدان بروند. به منظور اولویت دادن به انتها بردن فصل با فهرست کنونی تیم ها، انعطاف پذیری و اجازه دادن به اتحادیه ها جهت برنامه ریزی صحیح برای تقویم فوتبال شان، آن اتحادیه هایی که تقویم فصل شان در طول دو سال برگزار می گردد، مجاز هستند که دوره اول ثبت بازیکن (پنجره نقل وانتقالات پیش فصل) در فصل 21-2020 را قبل از کامل شدن فصل 20-2019 را تحت شرایطی خاص شروع نمایند.

اخیراً ریچارد مسترز، رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس اعلام نموده که در بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی انگلیس، باشگاه ها اجازه نخواهند داشت که پیش از 25 جولای (زمانی که لیگ به انتها برسد) بازیکن جدید جذب نمایند. بسیاری از دیگر لیگ های دیگر اروپایی نیز چنین قانونی وضع نموده اند. با این حال فیفا این مجوز را به اتحادیه ها و فدراسیون ها داده و علاوه بر آن به بازیکنان اجازه می دهد که در طول یک فصل برای سه باشگاه متفاوت - برخلاف معمول که دو باشگاه است - بازی نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 702

به "شاید نقل وانتقالات قبل از انتها فصل آغاز گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید نقل وانتقالات قبل از انتها فصل آغاز گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید