سوغات کشور سوئیس

به گزارش مجله میهن 128، در این مقاله از مجموعه مقالات جاذبه های سوئیس سراغ این کشور می رویم. در ادامه این مطلب به معرفی و آنالیز سوغات کشور سوئیس خواهیم پرداخت. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

سوغات کشور سوئیس

سوئیس سرزمینی زیبا و پر از تفریحات هیجان انگیز است. سفر به سوئیس برای ما ایرانیان هزینه زیادی دارد و بی تردید افرادی که این کشور را برای سفر انتخاب نموده اند، دوست دارند که برترین سوغات را خریداری نموده و با خود به همراه بیاورند. ما در این مطلب قصد داریم سوغات کشور سوئیس را به شما عزیزان معرفی کنیم، برای آشنایی با برترین و به صرفه ترین سوغاتی ها برای خانواده و دوستان با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

شکلات سوئیسی Swiss Chocolate

شکلات های سوئیسی جزء باکیفیت ترین و مشهورترین شکلات های دنیا هستند. پس یکی از برترین سوغاتی های سوئیس قطعاً شکلات است. سوئیسی ها عاشق شکلات هستند و تغییرات مهمی در فرآیند شکلات سازی ایجاد نموده اند. مثلا سوئیسی ها برای نخستین بار به ترکیبات شکلات شیر افزودند و انواع گوناگونی از شکلات را فراوری کردند. در سفر به سوئیس می توانید شکلات های خوشمزه را در مقدار ها و شکل های گوناگون بخرید و برای عزیزانتان ببرید. البته در طول سفر هم پیشنهاد می کنیم تا می توانید از این شکلات های خوش طعم و باکیفیت بخورید و لذت ببرید.

پنیر سوئیسی Cheese

علاوه بر شکلات یکی دیگر از سوغاتی های سوئیس که معروفیتی دنیای دارد پنیر است. البته پنیر را نمی توان به راحتی جابجا کرد و شرایط نگهداری خاصی دارد. با این وجود، در صورتی که پروازتان زیاد طولانی نیست حتما از پنیرهای خوشمزه سوئیسی به عنوان سوغاتی با خود به خانه ببرید. پنیرهای سفت و خشکی هستند که زود خراب نمی شوند و می توانید آن ها را در کیف دستی تان هم قرار بدهید. اما پنیرهای نرم سوئیسی که بسیار هم لذیذ و خوشمزه هستند را باید در یخچال و جای خنک نگهداری کرد. با این وجود، تنوع پنیرهای سوئیسی بسیار بالاست و می توانید بعد از مشورت با فروشنده برترین نوع پنیر را به عنوان سوغاتی بخرید.

ساعت سوئیسی Swiss Watch

خب به یکی از مشهورترین و نفیس ترین محصولات سوئیسی می رسیم. ساعت سوئیسی با کیفیت بسیار بالایی که دارد به عنوان محصولی لاکچری و شیک شناخته می گردد و خیلی ها آرزوی داشتنش را دارند. در صورتی که شما هم از هواداران ساعت سوئیسی هستید و همیشه دوست داشتید یکی از این ساعت های شیک و زیبا را داشته باشید الان وقت مناسبی است. تا در کشور سوئیس و زوریخ هستید یکی از این ساعت ها را از کشور خاستگاه آن بخرید. ساعت سازان سوئیسی سال هاست که در این زمینه فعال هستند و خیلی از فرآیندهای ساخت ساعت را به طور دستی انجام می دهند. همین موضوع یکی از دلیل های قیمت بالای ساعت های سوئیسی است. البته در صورتی که به فکر کیفیت و دوام و ماندگاری ساعت هستید و از پس هزینه اش هم برمی آیید در خرید این ساعت ها شک نکنید.

ساعت دیواری کوکو Cuckoo Clock

این ساعت های بامزه را به احتمال زیاد در خیلی از فیلم ها دیده اید. ساعت هایی بزرگ که به دیوار آویخته می شوند و پرنده ای کوچک و بامزه راس ساعت از ساعت بیرون می آید و کوکو می گوید! خب، باید بدانید که ساعت کوکو یکی از سوغاتی های سوئیس است و در این کشور می توانید این ساعت های دیواری را در مقدار ها و شکل های گوناگون ببینید. در صورتی که چه اصل این ساعت از جنس چوب ساخته خواهد شد اما امروزه قسمت عمده یا تمام بدنه ساعت از جنس پلاستیک و … است. البته شاید هنوز در فروشگاه های محلی بتوانید یک ساعت کوکوی چوبی اصیل سوئیسی پیدا کنید و به عنوان سوغاتی با خود همراه بیاورید.

اسباب بازی سوئیسی

در سفر به سوئیس و مخصوصاً در شهرهایی مثل زوریخ می توانید فروشگاه های اسباب بازی گوناگونی ببینید که به فروش اسباب بازی های سنتی سوئیس مشغولند. این اسباب بازی ها معمولا چوبی هستند و به طور دست ساز ساخته شده اند. اسباب بازی های سوئیسی در شکل های بسیار گوناگون و متنوع از عروسک چوبی گرفته تا گاو چوبی و … ساخته می شوند و به نماد و سمبل سوئیس تبدیل شده اند. این اسباب بازی ها یکی از برترین سوغاتی های سوئیس هستند و می توانید آن ها را برای بچه ها و همین طور بزرگترها به یادگار بیاورید. مطمئنا این اسباب بازی های چوبی که با ظرافت و هنرمندی ساخته شده اند برترین یادگار سفر شما به سوئیس هستند.

چاقو سوئیسی Swiss Knife

سوئیس در کنار شکلات و ساعت و … به چاقوهای باکیفیت و همه کاره اش معروفیت دارد. چاقو سوئیسی در تمام دنیا شناخته شده است و خیلی ها هستند که آرزوی داشتن یکی از این چاقوها را دارند. ابزار گوناگونی مثل چاقو، قیچی، پیچ گوشتی و … داخل این چاقوها جاساز خواهد شد و به طور یک چاقوی کوچک و جمع و جور و البته کاربردی درمی آید. بعد از فرصت بهره ببرید و حالا که در خاستگاه اصلی این چاقوها هستید یکی دوتا چاقوی سوئیسی بخرید. این چاقوها تنوع زیادی دارند و شامل ابزارهای گوناگونی هستند که مسلما قیمت چاقو بر اساس تعداد ابزار و همین طور برند چاقو تفاوت پیدا می نماید. این چاقوها برای کسانی که فنی هستند و همیشه دست به آچارند و همین طور کسانی که عاشق سفرهای طبیعت گردی و ماجراجویانه هستند وسیله ای بسیار ضروری و بدردبخور است.

زنگوله cowbells

شاید برایتان جالب باشد که یکی از سوغاتی سوئیس زنگو له های کوچکی است به طور جاکلیدی و آویز فروخته خواهد شد. این زنگوله ها در واقع زنگوله هایی هستند که به گردن گاوهای سوئیسی آویخته می شدند، اما امروزه به یکی از مشهورترین سوغاتی های سوئیس تبدیل شده اند. این زنگوله های بامزه و زیبا در شکل ها و مقدار های گوناگون هستند و در مقایسه با سوغاتی های دیگر قیمت بسیار مقرون به صرفه تری دارند. پس تا می توانید از همین زنگوله ها به عنوان سوغاتی بخرید و با خود به خانه ببرید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1740

به "سوغات کشور سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغات کشور سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید