سامسونگ برای گوگل چیپست اگزینوس سفارشی می سازد

به گزارش مجله میهن 128، چیست سفارشی اگزینوس که در گوگل در پی آن است از توان بسیار بالایی بهره برده و حتی ممکن است در لپ تاپ های کروم بوک شاهد استفاده از آن باشیم.

سامسونگ برای گوگل چیپست اگزینوس سفارشی می سازد

هرچند کاربران تراشه های کوالکام را به اگزینوس ترجیح می دهند اما گوگل تصمیم گرفته از پردازشگر گرافیکی و پردازنده ARM استاندارد همین خانواده در کنار بعضی فناوری های خود استفاده کند. این چپیست احتمالا از دو هسته کورتکس A78، دو A76 و در نهایت چهار هسته ضعیفتر A55 بهره خواهد برد. مسئولیت پردازش های گرافیکی نیز بر عهده Mali MP20 بر پایه معماری جدید ARM با اسم رمز Borr واقع شده است.

هسته های کورتکس A78 و Borr هنوز رسما معرفی نشده اند اما انتظار می رود توان پردازش بالایی را به ارمغان بیاورند چرا که A77 تقریبا 20 درصد از نسخه قبلی خود قوی تر بود. این تراشه اگزینوس احتمالا بر پایه لیتوگرافی 5 نانومتری EUV سامسونگ فراوری می گردد که از نظر بهینه سازی مصرف انرژی در سطح بالایی قرار می گیرد.

با این حال هنوز تعیین نیست گوگل قصد استفاده از این تراشه در نسل بعدی موبایل های پیکسل را دارد یا در پی استفاده از آنها در لپ تاپ های کروم است چرا که این لپ تاپ ها مثل مدل های ویندوزی بر معماری x86 اینتل متکی نیستند. آنچه که این احتمال را تقویت می نماید حدس هایی مبنی میانرده بودن نسل بعدی پیکسل ها است و عدم استفاده از پردازشگر پرچمدار در آنهاست..

دیگر نکته جالب استفاده از موتور پردازش عصبی و پردازشگر سیگنال تصویر Visual Core گوگل در این تراشه سفارشی است که امکان استفاده از آن در سرورها را میسر می سازد. گوگل به واسطه پردازش سرسام آور تصاویر سرویس فوتوز، زیرنویس ویدیوهای یوتیوب و ترجمه متون به قابلیت های NPU و ISP احتیاج مبرمی دارد و این تراشه می تواند برای آنها کاربرد زیادی داشته باشد.

توسعه چیپست اگزینوس سفارشی تنها به گوگل محدود نمی گردد و احتمالا فیسبوک هم برای هدست های واقعیت افزوده و مجازی Oculus سراغ همین تراشه ها خواهد رفت.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 570

به "سامسونگ برای گوگل چیپست اگزینوس سفارشی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ برای گوگل چیپست اگزینوس سفارشی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید