سامان دهی 2هزار قلم شیء تاریخی در مازندران

به گزارش مجله میهن 128، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از سامان دهی 2هزار قلم شیء فرهنگی تاریخی موجود در موزه تاریخ ساری عمارت کلبادی اطلاع داد.

سامان دهی 2هزار قلم شیء تاریخی در مازندران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه با اشاره به ساماندهی اموال فرهنگی تاریخی در دو بخش اطلاعاتی و کالبدی گفت: در ساماندهی اطلاعاتی، نام اثر، دوره، کارکرد و کاربری، محل کشف، ابعاد، اندازه و تهیه عکس از زوایای مختلف مورد توجه است.

او اضافه کرد: در بخش کالبدی به فن شناسی اثر اعم از مواد تشکیل دهنده و جنس آن، تکنیک ساخت، آنالیز الحاقات و تزئینات و نیز آسیب شناسی شیء شامل میزان، فرایند و نوع تخریب، شرایط محل نگهداری، شرایط و امکانات حفاظتی، پرداخته می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به ثبت اطلاعات گردآوری شده در بانک اطلاعات اموال فرهنگی تاریخی کشور گفت: این مجموعه، حاصل کاوش های باستان شناسی در مازندران و همچنین اشیای توقیفی است که از سوی مراجع قضایی و انتظامی به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داده شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 263

به "سامان دهی 2هزار قلم شیء تاریخی در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی 2هزار قلم شیء تاریخی در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید