سینما برایم سراب بود، آرزوی ساخت موزه سینایی در ساری

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، خسرو سینایی در مراسم جشن تولد هفتادوپنج سالگی اش در هتل سالار دره ساری بابیان اینکه این مراسم یکی از زیباترین لحظاتی است که انسان می تواند در عمرش تجربه کند اضافه کرد: سینما برای من سرابی بود که به سویش رفتم و این راه را ادامه می دهم.

سینما برایم سراب بود، آرزوی ساخت موزه سینایی در ساری

وی با تقدیر از برگزاری جشن تولد هفتاد و پنجامین سالروز تولدش در ساری مطرح کرد: مهم مسیری است که انسان در زندگی انتخاب می کند و مهم این است که راه را درست انتخاب کند و ادامه یابد.

علی ماهفروزی مشاور صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران نیز گفت: قرار بود ساخت فیلم های ترانه شاه پرهای سفید و یک عمر، یک راه و یک شهر در ساری کلید خورد که تا به امروز محقق نشده است.

وی با اظهار اینکه همه ما موظفیم برای سالم نگه داشتن جامعه تلاش کنیم گفت: می توان از سینما برای معرفی فرصت های گردشگری در مازندران بهره گرفت زیرا گردشگری در اقتصاد استان تأثیر بسیاری دارد و مازندران سرزمینی است که فرهنگ در آن موج می زند از اینرو سرمایه های فرهنگی را نباید به راحتی از دست دهیم.

وی ایجاد خانه موزه سینمای سینایی را از برنامه در دست اقدام در ساری برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا فضایی ایجاد که این طرح محقق شود.

خسرو سینایی در سال 1319 درساری متولد شده است و بیش از 120 فیلم سینمایی، داستانی، مستند، کوتاه و بلند ساخته است و برای فیلم مستند مرثیه گمشده نشان شوالیه را از رئیس جمهور لهستان دریافت کرده است و نشان افتخار هنرمند از وزارت فرهنگ این کشور دریافت کرده است. در کوچه های عشق و عروس آتش از جمله فیلم های خسرو سینایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 452

به "سینما برایم سراب بود، آرزوی ساخت موزه سینایی در ساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینما برایم سراب بود، آرزوی ساخت موزه سینایی در ساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید