سازمان لیگ فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی راه اندازی می گردد

به گزارش مجله میهن 128، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی در نشست شورای راهبردی فدراسیون گفت: با توجه به جامعه هدف فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی باید نقش این فدراسیون در ساختار ورزش کشور پررنگ تر گردد.

سازمان لیگ فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمد تقی امیری خراسانی رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، در دومین نشست شورای راهبردی فدراسیون با حضور مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان و روسای مناطق 6 گانه کشور، گفت: روستائیان و عشایر همواره در موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش داشته اند و حالا باید در حوزه اعتبارات مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی اضافه کرد: روستائیان و عشایر، ولی نعمت ما هستند و بر این باوریم تا بایستی نهایت توجه و حمایت از آنها صورت گیرد. در فدراسیون به عنوان متولی ترویج و گسترش ورزش در روستاها و مناطق عشایرنشین و همچنین احیا ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی در این حوزه به دنبال پیشرفت و توسعه هستیم.

رئیس فدراسیون ادامه داد: در بعضی از ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی چه در شهرها و روستاها و حتی ورزش های کلاسیک (مانند فوتبال خاکی، والیبال و ...) در روستاها و مناطق عشایرنشین باید روح قهرمانی بدمد و از این رو در حال برنامه ریزی و تشکیل سازمان لیگ در فدراسیون هستیم.

امیری خراسانی توضیح داد: این را قبول داریم که فدراسیون، متولی ورزش روستایی، عشایری، سنتی وبازی های بومی محلی است اما قطعا سایر سازمان ها و نهادهای مرتبط باید دغدغه ورزش 25 میلیون نفر روستایی و عشایر را پیدا نمایند تا در کنار یکدیگر بتوانیم در این حوزه خدمت کنیم.

رئیس فدراسیون در سرانجام اعلام نمود: خیلی از ستاره های فعلی ورزش کشور که حتی در دنیا می درخشند روستازاده و عشایرزاده هستند و قطعا استعدادهای نابی هنوز وجود دارد که باید با یک هم افزایی کشف و پرورش داده شوند چراکه آینده ورزش کشور از دل همین مناطق روستایی و عشایری برون خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1282

به "سازمان لیگ فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان لیگ فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید