درخت های چنار منتقل شده به چهار باغ اصفهان (طراحی سر در ورودی ویلا)

به گزارش مجله میهن 128، یک کارشناس کشاورزی گفت: به نظر می رسد انتقال درخت های چنار به چهار باغ اصفهان موفقیت آمیز بوده، اما حداقل سه سال این درخت ها نیازمند مراقبت های ویژه هستند تا از عمق ریشه آن ها اطمینان حاصل گردد.

درخت های چنار منتقل شده به چهار باغ اصفهان (طراحی سر در ورودی ویلا)

جهت دریافت خدمات طراحی سر در ورودی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

داوود ساعتچی اظهار کرد: در هنگام جابجایی گیاهان، چه در گیاهان کوچک و چه در میان درخت های بزرگ ریشه ها آسیب جدی می بینند.

وی ادامه داد: به همین علت هر گیاه، بعد از جابجایی احتیاجمند نگهداری و مراقبت های ویژه است. درخت های چنار چهار باغ نیز با وجود اینکه با فرارسیدن بهار تا حدودی برگ داده اند، به نظر موفقیت آمیز می آیند. البته طبیعی است که پوشش تاج آن ها به اندازی دیگر درختان چهار باغ انبوه نشده و بسیار کم برگ به نظر می آید.

این کارشناس کشاورزی اضافه نمود: زمانی که درختان بزرگ جابه جا می شوند، باید حداقل سه سال به طور هوشمندانه مورد مراقبت های ویژه قرار بگیرند. بهتر بود سه تا شش ماه پیش از جا به جایی این درخت ها از مغذی های تحریک نماینده ریشه استفاده گردد تا درختان بتوانند بعد از انتقال ریشه دوانی نمایند.

ساعتچی گفت: در این فاصله و از آنجایی که ریشه های درخت ضعیف است، باید آبیاری درختان بسیار دقیق صورت گیرد که فاصله، مقدار و شیوه آبیاری تابعی از شرایط جوی، دما، ضریب تبخیر و جنس خاک است. گاهی به منظور کاهش تبخیر سطحی، مالچ پاشی های کنترل شده ای در اطراف درخت استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: گاهی احتیاج است نسبت به تغذیه درخت به وسیله برگ ها با یاری محلول پاشی اقدام گردد که این اقدام در فصول رشد بیشتر مورد احتیاج خواهد بود.

این کارشناس کشاورزی ادامه داد: درختانی که جا به جا شده اند، توان مقاومت در برابر آفتاب تند و بادهای شدید را ندارند، به همین علت باید از این درختان در برابر باد و آفتاب مراقبت کرد.

وی اظهار کرد: درختان شهری به علت آبیاری سطحی و کوددهی های اطراف تنه، ریشه های تنبلی دارند و نسبت به باد ضعیف هستند. این نگرانی در مورد درختان جا به جا شده، بیشتر است و اگر از شیوه هایی برای توسعه ریشه استفاده نگردد، ممکن است که در روبرو با طوفان از ریشه خارج شده و موجب آسیب شوند.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1794

به "درخت های چنار منتقل شده به چهار باغ اصفهان (طراحی سر در ورودی ویلا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخت های چنار منتقل شده به چهار باغ اصفهان (طراحی سر در ورودی ویلا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید