دانشگاه لنکستر انگلیس را بشناسید

به گزارش مجله میهن 128، دانشگاه لنکستر در میان یک درصد بهترین دانشگاه های جهان واقع شده است و یکی از بهترین دانشگاه های انگلیس است. اما چه خصوصیاتی این دانشگاه را ویژه نموده است؟

دانشگاه لنکستر انگلیس را بشناسید

تحصیل در خارج در یکی از برترین دانشگاه های دنیا آرزوی بسیاری است و رسیدن به آن احتیاجمند کوشش فراوان است. اما پیش از هر چیز بهتر است شناخت کافی نسبت به دانشگاه های مختلف در سراسر دنیا کسب کرد. یکی از این برترین دانشگاه ها، دانشگاه لنکستر انگلیس است که از نه کالج تشکیل شده و در شهر لنکستر قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از اعضای گروه تحقیقاتی N8 است ـ N8 انجمنی متشکل از هشت دانشگاه بزرگ در شمال انگلیس است. در سال 1947 بود که در نشستی عمومی در لنکستر، از پیشنهاد تاسیس دانشگاهی در این شهر حمایت شد و چندین سال بعد یعنی در سال 1964، اولین دانشجویان این دانشگاه پذیرش شدند.

در ابتدا، ساختمان اصلی دانشگاه در دروازه سنت لئونارد در مرکز شهر لنکستر قرار داشت. اما، در حال حاضر، با مساحتی 360 هکتاری در فاصله 5 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. این دانشگاه در کمتر از 50 سال توانست با تمرکز بر تحقیقات دنیای، آموزش عالی با کیفیت، فرصت های شغلی خوب و فضای زیبای دانشگاهی و امکانات بالا خود را در میان دانشگاه های برتر انگلیس جای دهد.

لنکستر یکی از چند دانشگاه انگلیس است که دارای سیستم کالج محور است. از 9 کالج این دانشگاه 8 مورد به دوره های کارشناسی و یکی به تحصیلات تکمیلی اختصاص داده شده است. این دانشگاه با بیش از 12,000 دانشجو از بیش از 100 کشور دنیا و وجود چندین بانک ، مغازه ، کافه ، رستوران ، مرکز پیش دبستانی و خدمات بهداشتی همانند شهر کوچکی است. بعلاوه، دانشجویان در این دانشگاه می توانند از گذراندن وقت در سالن تئاتر و گالری هنری آن لذت ببرند. گالری دانشگاه مجموعه ای بین المللی شامل آثار هنری ژاپنی و چینی، آثار باستانی، آثار هنرمندان بریتانیایی و اروپایی قرن بیستم از جمله میروس و ارنست است.

دانشگاه لنکستر در نزدیکی ارتفاعات و دریا واقع شده است و زیبای های طبیعی چون پارک ملی لیک دیستریکت و جنگل بولند (Bowland)، در مجاورت آن قرار دارند. لنکستر معروفیت زیادی در سطح دنیای دارد. این دانشگاه، در سطح بین المللی، با چندین موسسه آموزش عالی چون کالج سان وی در کوالالامپور، موسسه دنیای (GD Goenka) در هند، موسسه COMSATS در پاکستان و دانشگاه فدرال برزیلی لاوراس (Lavras) مشارکت دارد.

این دانشگاه جزو یک درصد برترین دانشگاه های دنیا است و برای شش سال پیاپی برنده جایزه برترین خوابگاه دانشجویی (National Student Housing Survey) شده است. لنکستر به طور مرتب در فهرست 10 دانشگاه برتر انگلیس قرار می گیرد. مرکز مطالعات بین المللی این دانشگاه محیطی حمایتی برای دانشجویان بین المللی فراهم می نماید. با حضور در لنکستر امکان تحصیل در رشته مورد نظر، یادگیری زبان انگلیسی و مهارت های مستقل تحصیلی مورد احتیاج برای موفقیت در دانشگاه را خواهید داشت.

بر اساس رتبه بندی برترین دانشگاه های دنیا (World University Ranking) لنکستر دارای رتبه 150 و امتیاز 55/9 است. رتبه و امتیاز آن برای رشته های علوم کامپیوتر به ترتیب 91 و 51؛ برای رشته های مدیریت و اقتصاد 60 و 58/4؛ برای رشته های علوم اجتماعی 91 و 55/1؛ برای رشته های هنر و علوم انسانی 55 و 56/6 است.

از دانش آموختگاه مشهور این دانشگاه می توان به نام هایی چون جیمز می (نویسنده، خبرنگار و مجری تلوزیونی)، اندی سرکیس (بازیگر برنده گلدن گلوب و کاندید امی)، جان مولتن (سرمایه دار معروف)، سارا واترز (نویسنده) و بسیاری دیگر اشاره نمود.

روش اصلی تدریس در لنکستر بر پایه مطالعه مستقل است و دانشجویان مسئولیت یادگیری خود را شخصا در دست دارند. استادان کالج و کارکنان آموزش برای حمایت و پشتیبانی از دانشجویان نهایت کوشش خود را می نمایند. این رویکرد دانشجو را قادر می سازد تا مهارت های تحقیقى قوی و توانایی درک بالای مواد درسی تازه و مهارت های ارتباطی را در خود پرورش دهد. در لنکستر ارزیابی دانشجو بر اساس نظر اساتید نسبت به مقالات، پروژه ها، سخنرانی ها و پروژه های هر فرد صورت می گیرد.

در لنکستر یک تیم حرفه ای اختصاصی خدمات متنوعی به دانشجویان ارائه می دهد تا بتوانند مهارت های خود را توسعه دهند، با افراد حرفه ای کار نمایند، ارتباطات خود را تقویت نمایند و توانایی های خود را کشف نمایند. 97 درصد از دانشجویان لنکستر در شش ماه پس از فارغ التحصیلی وارد دنیای کار می شوند. برای اطلاع از رشته های ارائه شده در لنکستر به این وب سایت مراجعه کنید.

منبع: کجارو / timeshighereducation.com / thecompleteuniversityguide.co.uk
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1570

به "دانشگاه لنکستر انگلیس را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه لنکستر انگلیس را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید