حدود یک هفته آینده مشکل کمبود آنتی بیوتیک برطرف می گردد

به گزارش مجله میهن 128، وزیر بهداشت گفت: برای برطرف کمبود آنتی بیوتیک پیش بینی های لازم اجرا شده و حدود یک هفته آینده به میزان فراوان به داروخانه ها تحویل داده می گردد.

حدود یک هفته آینده مشکل کمبود آنتی بیوتیک برطرف می گردد

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون حاضر شدم و با توجه به نیازهای بسیار وسیع بهداشت و درمان کشور و امکانات و مقدورات باید بتوان این نیازها را برطرف کرد و در پاسخ به اینکه چگونه بتوان این نیازها را برطرف کرد به نمایندگان پاسخ دادیم؛ البته بارها با حضور در کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ دادم و این موضوع به ما در خصوص برطرف نیازهای مردم یاری می نماید.

وی با بیان اینکه تا به امروز 74 سفر استانی داشته است، اضافه نمود: کوشش شد به تمامی نقاط کشور سفر کنیم و در جریان مسائل قرار بگیرم؛ امیدواریم بتوانیم با مصوبات مجلس نیازهای بخش سلامت مردم را حل کنیم.

وزیر بهداشت درباره عدم پرداخت مطالبات و سهم داروخانه ها بابت طرح دارویار شرح داد: در خصوص بیمه سلامت پرداخت ها به طور کامل اجرا شده و امیدواریم با انتخاب وزیر نو تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری رسانه ها، سایر دستگاه های مسئول هم به تعهدات خود در این زمینه عمل نمایند.

عین اللهی در خصوص کمبود شربت آنتی بیوتیک برای بچه ها گفت: در فصل تابستان به علت مصرف بالا با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان نیز با مصرف بالای آنتی بیوتیک روبرو هستیم که برای برطرف این کمبودها پیش بینی های لازم اجرا شده و مشکل مواد اولیه برطرف شده و حدود یک هفته آینده به اندازه فراوان به داروخانه ها تحویل داده می گردد.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1760

به "حدود یک هفته آینده مشکل کمبود آنتی بیوتیک برطرف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود یک هفته آینده مشکل کمبود آنتی بیوتیک برطرف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید