جاذبه های گردشگری آمستردام ، تصاویر

به گزارش مجله میهن 128، در این نوشته نگاهی گذرا داریم به بعضی از مشهورترین جاذبه های گردشگری آمستردام پایتخت زیبای هلند:

جاذبه های گردشگری آمستردام ، تصاویر

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

آبراهه های آمستردام

آمستردام پایتخت هلند دارای نزدیک به 100 کیلومتر آبراهه، آبگذر یا کانال آب است که به زبان هلندی به آنها (گراچن: grachten) می گویند. بر روی این صد کیلومتر آبراهه، نزدیک به 1500 پل ساخته شده است. آبراهه های آمستردام در سده هفدهم و در دوران طلایی هلند، در قالب 3 گذرگاه اصلی به صورت کمربندی در پیرامون شهر ساخته شدند و سپس انشعابات آن توسعه یافتند.

موزه ملی آمستردام

موزه ملی آمستردام (Rijksmuseum) مهمترین موزه هلند و نمایشگر تاریخ و هنر آمستردام و کشور هلند است. موزه ملی آمستردام در منطقه ای مشهور به میدان موزه قرار گرفته است که در جنوب آمستردام است و بارها تا کنون جابه جا شده است. ساختمان کنونی آن به سده نونزدهم برمی گردد.

موزه ون گوگ

موزه ون گوگ (Van Gogh Museum) یکی از موزه های هنر مدرن است که به آثار ونسان ون گوگ و دیگر نقاشان مدرن هلند اختصاص دارد. این موزه، بزرگترین مجموعه نقاشی ها و طراحی های ون گوگ در سرتاسر دنیا را در اختیار دارد.

خانه آن فرانک

خانه آن فرانک (Anne Frank House) یک خانه تاریخی مربوط به زمان جنگ دنیای دوم است. آن فرانک یک دختر جوان بهبودی است که به همراه خانواده اش در زیر شیروانی این خانه در طول جنگ دنیای دوم پنهان شده بودند تا به دست نازی ها نیفتند. اما انتها دستگیر و کشته می شوند. اما دفتر خاطرات او بعد از جنگ منتشر و تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب های دنیا می گردد.

فوندل پارک

فوندل پارک (Vondelpark) یک پارک زیبای شهری به مساحت 47 هکتار است که ابتدا با نام پارک جدید و سپس به نام نمایشنامه نویس هلندی، پارک فوندل نامیده شد.

کاخ سلطنتی آمستردام

کاخ سلطنتی آمستردام (Royal Palace of Amsterdam) در سده هفدهم میلادی و به عنوان کاخ فرمانروایی پادشاه لوئیس ناپلئون و جانشینانش ساخته شد.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 806

به "جاذبه های گردشگری آمستردام ، تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری آمستردام ، تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید