توانمندی طراحی و فراوری ماشین آلات متناسب با شرایط معادن در هپکو وجود دارد، جلوگیری از خروج 8 میلیارد ارز به ازای فراوری هر تراک معدنی

به گزارش مجله میهن 128، میقانی گفت: در حال حاضر شرکت هپکو 35 درصد ارزش ماشین تراک معدنی 65 تن را داخلی سازی نموده که به ازای هر دستگاه 35 درصد از خروج ارز جلوگیری می گردد و هر ماشین 7 تا 8 میلیارد تومان حفظ ارز دارد.

توانمندی طراحی و فراوری ماشین آلات متناسب با شرایط معادن در هپکو وجود دارد، جلوگیری از خروج 8 میلیارد ارز به ازای فراوری هر تراک معدنی

به گزارش گروه استانی خبرنگاران؛ علیرضا میقاتی قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو عصر امروز چهارشنبه 24 فروردین در آیین رونمایی از محصول نو تراک معدنی در شرکت هپکو اراک گفت: همان طور که سال گذشته قول داده بودیم توانستیم تراک 65 تن را به بازار عرضه کنیم، این ماشین نقش ویژه ای را در حمل و جابجایی مواد معدنی دارد و این توان وجود دارد که سالیانه تا حدود 150 دستگاه از این ماشین به بازار عرضه کنیم و اگر تقاضای بیشتری وجود داشته باشیم می توانیم ظرفیت را تا 250 دستگاه افزایش بدهیم.

میقانی توضیح داد: سالیانه عدد قابل ملاحظه ای بابت واردات تراک و دامپتراک های معدنی ارز از کشور خارج می گردد که در سال 97 این عدد به حدود 189 میلیون دلار می رسد، در خصوص این ماشین در فاز اول حدود 35 درصد ارزش ماشین را داخلی سازی نموده ایم که به ازای هر دستگاه 35 درصد از خروج ارز جلوگیری می گردد و هر ماشین 7 تا 8 میلیارد تومان حفظ ارز دارد، اما جدا از این موضوع می توانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم تا این ماشین سال ها برای کشور کار کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو اعلام کرد: شرکت هپکو در گذشته نیز افتخار فراوری دامپتراک 100 تن را داشته و با توجه به وجود وارداتی که طی سال های اخیر در این حوزه وجود داشت بیش از دو سال است که روی پروژه فراوری تراک 65 تن کار شده تا ایراننیزه گردد.

وی اضافه نمود: تا به امروز ماشینی با این مختصات فنی و متناسب با شرایط معادن کشور نداشته ایم، این تراک از موتور 1530 اسب بهره می برد و مجهز گیربکس اتوماتیک و آپشن مهم فرمان اضطراری است که بسیاری از ماشین های وارداتی از آن بی بهره هستند، قابلیتی که قابلیت فرمان گیری بدون حضور راننده را به ماشین می دهد.

میقانی ادامه داد: نکته مهم اینجاست که این محصول به دست کارگران توانمند هپکو ساخته شده و این نوید را می دهیم که این ماشین را ارتقا بدهیم به زودی آن را تا حدود 100 تن به بازار عرضه خواهیم کرد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو گفت: لودر های 7 تن و بیل های 22 تن هپکو سال گذشته به بازار عرضه شد و در پاییز سال جاری نیز بیل 75 تن را به معادن عرضه خواهیم کرد، این توانمندی در هپکو وجود دارد که ماشین آلات معادن را متناسب با شرایط طراحی و فراوری کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1665

به "توانمندی طراحی و فراوری ماشین آلات متناسب با شرایط معادن در هپکو وجود دارد، جلوگیری از خروج 8 میلیارد ارز به ازای فراوری هر تراک معدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی طراحی و فراوری ماشین آلات متناسب با شرایط معادن در هپکو وجود دارد، جلوگیری از خروج 8 میلیارد ارز به ازای فراوری هر تراک معدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید