تبیین خط مشی و اهداف انجمن میراث فرهنگی شهرستان تبریز

به گزارش مجله میهن 128، اهداف فعالیت و خط مشی اعضای انجمن میراث فرهنگی تبریز طی جلسه ای با حضور فرماندار و اعضای انجمن در محل فرمانداری شهرستان تبیین شد.

تبیین خط مشی و اهداف انجمن میراث فرهنگی شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، در این جلسه که ظهر امروز پنجشنبه 11 مهر 98 با حضور فرماندار تبریز، معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی فرماندار، معاون میراث فرهنگی استان، مدیر پایگاه جهانی بازار، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تبریز و اعضای انجمن در محل فرمانداری شهرستان برگزار گشت.

بهروز مهدوی، فرماندار تبریز با بیان این که جلسات انجمن میراث فرهنگی شهرستان تبریز باید برای هم اندیشی بیشتر، تبیین خط مشی و اهداف فعالیت انجمن در حوزه میراث فرهنگی این شهرستان تشکیل گردد، گفت: تبیین اهمیت و صندلی انجمن برای ایجاد فضای در حرکت روبه رشد نقش مهمی دارد و باید تصمیمات درست و درخور میراث این شهرستان تاریخی، گام هایی برداشته گردد.

او با اشاره به لزوم استفاده از نظرات چهره های فعال حوزه میراث فرهنگی شهرستان تبریز در جلسات انجمن گفت: اگر بخواهیم انجمن به اهدافی که برای آن تعیین شده است دست یابد، باید از هدایت ها و نظرات چهره های شاخص فرهنگی استفاده و زمینه جلب مشارکت فکری آنان را فراهم کنیم.

فرماندار تبریز اضافه نمود: در جلسات، راهکارهای عملی برای وظایفی که در اساسنامه انجمن میراث فرهنگی شهرستان تبریز ذکر شده است، توسط اعضا ارائه گردد تا نتایج موثری حاصل گردد.

او در ادامه جلسه به توضیح وظایف و اختیارات انجمن میراث فرهنگی شهرستان تبریز پرداخت و اذعان داشت: آگاهی بخشی و ترغیب مردم به حفظ ارزش های میراث فرهنگی و رعایت قوانین و مقررات ناظر بر آن با هدف پیشگیری از وقوع جرایم میراث فرهنگی از مهمترین وظایف ماست.

مهدوی اضافه نمود: آنالیز و ارائه مشاوره فرهنگی و اجتماعی، جلب مشارکت عمومی و جذب مساعدتهای اقتصادی و معنوی مردم به منظور اجرای مطلوب برنامه های مرتبط با میراث فرهنگی در حوزه فعالیت خود از دیگر وظایف اعضای انجمن است.

او ادامه داد: همچنین اعضا پیشنهادها و راهکارهایی عملی برای جلوگیری از هرگونه اقدام غیرقانونی در زمینه حفاری های غیرمجاز، تخریب آثار تاریخی، خرید و فروش غیر مجاز اموال فرهنگی ارائه دهند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 89

به "تبیین خط مشی و اهداف انجمن میراث فرهنگی شهرستان تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبیین خط مشی و اهداف انجمن میراث فرهنگی شهرستان تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید