بیعت بوکوحرام با داعش

به گزارش مجله میهن 128، جمعی از شبه نظامیان گروه نیجریه ای بوکوحرام چند هفته پس از کشته شدن رهبرشان با گروه رقیب تحت اسم داعش در استان آفریقای غربی (ISWAP) بیعت کردند.

بیعت بوکوحرام با داعش

به گزارش خبرنگاران، براساس فیلمی که به دست خبرگزاری رویترز رسیده است، این بیعت اجرا شده و این نگرانی وجود دارد که گروه رقیب بوکوحرام کنترل شبه نظامیان در شمال شرقی نیجریه را در پی مرگ ابوبکر شیکاو، رهبر بوکوحرام در ماه گذشته به دست بگیرد. با این حال تمام ناظران متقاعد نشدند که این ویدیو به معنای بیعت تمام شبه نظامیان بوکوحرام با شاخه داعش باشد.

این ویدئو که به دست شاخه رسانه ای داعش تهیه شده است، کلیپ هایی از چند صد مرد نشان داد که بسیاری از آن ها مسلح بودند و کنار هم حضور داشتند. بسیاری از آن ها سخنانی را مقابل دوربین گفتند.

یکی از شبه نظامیان بوکوحرام گفت: ما با یکدیگر برای جنگ با کافران متحد خواهیم شد. اکنون که ما متحد شده ایم، آنچه اکنون رخ خواهد داشت، بسیار فراتر از چیزی است که در گذشته اتفاق افتاده است.

این گروه ها سال هاست که در فعالیت های خشونت طلبانه دخیل هستند و اگر شاخه داعش شبه نظامیان بوکوحرام را جذب کند، می تواند روی حمله به ارتش نیجریه متمرکز گردد.

سازمان ملل به تازگی خاطرنشان کرد، حدود 350 هزار تن در نتیجه 12 سال تحرکات شبه نظامیان و بحران های انسانی پس از آن جان خودشان را از دست داده اند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1359

به "بیعت بوکوحرام با داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیعت بوکوحرام با داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید