بهره برداری از 471 کلاس درس در خوزستان

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران/خوزستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: بهمن ماه امسال، 142 پروژه در قالب 471 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از 471 کلاس درس در خوزستان

علی قربانی امروز (12 بهمن) در نشست خبری که در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان برگزار گردید، اظهار کرد: حدود 6 هزار و 500 فضای آموزشی در استان وجود دارد که شامل 30 هزار کلاس درس است و حدود 30 درصد مدارس استان احتیاج به مقاوم سازی دارند و مابقی فضاها نیز مناسب و ایمن هستند که امیدواریم با اقداماتی که انجام می شوند، تعداد فضاهای نامناسب کاهش یابند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه کرد: هم اکنون 547 پروژه آموزشی در قالب 2 هزار و 291 کلاس درس در استان در دست اجرا داریم. اعتبارات استانی بیش از 200 میلیارد تومان و اعتبارات ملی بیش از 150 میلیارد تومان است. مشارکت خیرین نیز رشد چشمگیری داشته است. همچنین اعتبارات استانی و ملی در سه سال گذشته رشد بیش از 2 برابری داشته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در مهر امسال 254 پروژه در قالب 860 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان به بهره برداری رسید و امیدواریم امسال بیش از هزار کلاس درس به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه برای بهمن امسال 142 پروژه در قالب 471 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 102 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. مجموع پروژه هایی که در مهرماه و بهمن ماه به بهره برداری می رسند، بیش از هزار و 300 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 232 میلیارد تومان است که می تواند رکوردی برای استان و کشور باشد. با این فرایند امیدواریم شرایط فضای آموزشی استان بهبود یابد.

قربانی با بیان اینکه در برنامه داریم که مهر سال آینده از 174 پروژه در قالب 802 کلاس درس بهره برداری کنیم، گفت: امسال بیش از 100 میلیارد تومان به خرید تجهیزات مدارس اختصاص داده شد؛ از جمله توزیع بیش از 4 هزار کولر، خرید بیش از 20 هزار میز و نیمکت جدید و توزیع هزار دستگاه کامپیوتر. امسال بیش از 20 هزار میز و نیمکت آسیب دیده توسط دانش آموزان هنرستان ها تعمیر شد که باعث صرفه جویی در هزینه ها شد.

وی تاکید نمود: امسال، تعمیر مدارس را با اولویت مناطق حاشیه ای شهر اهواز انجام دادیم و بیش از هزار کلاس درس با اعتبار 16 میلیارد تومان را در تابستان تعمیر کردیم. در بعضی از مناطق مشکل فضای آموزشی وجود داشت؛ برای منطقه مهدیس اهواز کارگروه ویژه تشکیل شد و مهرماه یک مدرسه 12 کلاسه احداث شد و تا خاتمه هفته نیز یک مدرسه دیگر افتتاح خواهد شد و می توان گفت مشکل منطقه مهدیس را تا مهر ماه سال آینده به طور کامل حل خواهیم کرد. همچنین برای حل مسائل ویس و ملاثانی، ساخت چند پروژه مشارکتی را شروع کردیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در خاتمه گفت: برای اولین بار با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان توافق کردیم که 6 میلیارد تومان برای توسعه کلاس در مدارس اختصاص داده گردد. این اعتبار برای مدارسی است که با سطح تراکم دانش آموزی بالایی روبرو هستند و در حال اضافه کردن کلاس به مدارس هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 414

به "بهره برداری از 471 کلاس درس در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از 471 کلاس درس در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید