برخورد نزدیک با حیواناتی همیشه دور

به گزارش مجله میهن 128، معرفی بهترین سفرهای ماجراجویانه در حضور حیوانات

خود را برای بالا رفتن ضربان قلب تان در این برنامه های پیشنهادی طبیعت گردی و تماشای حیوانات وحشی آماده کنید. این یادداشت با اقتباس از مقاله هزار ماجراجویی بی خاتمه (1000 Ultimate Adventures) به تهیه شده است. با خبرنگاران همراه باشید:

برخورد نزدیک با حیواناتی همیشه دور

تماشای پانداهای غول پیکر از فاصله نزدیک، ژی آن ، چین (Xian, China)

این خرس های زیبا و سیاه و سفید، در حال مبارزه با انقراض هستند اما شما می توانید به آن ها کمک کرده و از نزدیک با پانداها در تماس باشید. در منطقه روستائی لو گوان تای (Lou Guan Tai) در فاصله 1 ساعت و نیم رانندگی از شهر ژی آن که ارتش مشهور سفالین چین در آن واقع شده است، شما می توانید به مرکز نگهداری پانداها رفته و در نگهداری از آن ها مشارکت کرده، به آن ها غذا بدهید و محل نگهداریشان را تمیز کنید. دیدن توله پانداهای بامزه و آرام و تپل روی چوب های بامبو و تمیز کردن محل زندگی آن ها بسیار دیدنی است و ایجاد آرامش و شرایط خوب زندگی برای این جانوران دارای اهمیتی حیاتی است. زیرا در این شرایط احتمال تولید مثل آن ها بیشتر می شود. شما در طول راستا می توانید با فرهنگ محلی چین آشنا شده و از غذاهای خوشمزه ای مثل دامپلینگ (dumplings- نوعی غذای چینی که با نام مومو نیز شهرت داشته و عبارت از گوشت، سبزیجات و ادویه پیچیده شده در خمیر برنج است که به صورت سرخ شده یا بخارپز خورده می شود) بهره مند شوید.

چگونگی بازدید : مرکز حفاظت از حیوانات Lou Guan Tai اجازه بازدید از این محل را به گردشگران نمی دهد و تنها راه ورود به این مجموعه، ثبت نام در برنامه های کمک داوطلبانه در نگهداری از حیوانات، تغذیه آن ها و تمیز کردن محوطه است. برای ثبت نام در تورهای مجری این برنامه به آدرس وب سایت www.realgap.com/china-giant-panda-conservation مراجعه کنید.

شکار با شاهین های شکاری در پارک ملی دارتمور(Dartmoor National Park)، دوون(Devon)، انگلستان

شاهین ها سریع ترین حیوانات کره زمین محسوب می شوند. این پرنده می تواند با سرعت 320 کیلومتر در ساعت به سمت شکارش شیرجه بزند. این پرنده به صورت فروتنانه و در عین حال با شکوه و وقار خاصی روی بازوی شما نشسته و سنگینی آن را حس خواهید کرد. این سنت قدرتمند و قدیمی دارای 4 هزار سال پیشینه بوده و زمانی که این پرندگان روی دست شما نشسته و به چشم هایتان می نگرند، احساسی غیر قابل توصیف و قدرتمندانه خواهید داشت. گفته می شود شکسپیر در شکار با شاهین دارای مهارت زیادی بوده و شما می توانید این سنت قدیمی انگلیسی را در تپه های سرسبز دارتمور و در فضای که با وجود یک قلعه اربابی قدیمی، یادآور دوران گذشته است، تمرین و تجربه کنید. برای این کار به شما آموزش داده می شود. اما برای ترغیب شاهین خود به پرواز باید تنها دست تان را به سمت جلو هل داده و به عقب بازگردانید.

چگونگی بازدید: در فصل شکار که از اکتبر تا ژانویه است دیدن این منظره بسیار دراماتیک است که شاهین ها در برابر دیدگان شما به پرواز در آمده و به شکار طبیعی خود یعنی خرگوش ها می پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه به وب سایت www.dartmoorhawking.co.uk مراجعه کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 101

به "برخورد نزدیک با حیواناتی همیشه دور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد نزدیک با حیواناتی همیشه دور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید