بازگشت 2 جهانگرد فضایی ژاپنی از ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش مجله میهن 128، دو توریست فضایی پس از 12 روز اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) سالم به زمین بازگشتند. یوساکو مائزاوا، کارآفرین میلیاردر و یوزو هیرانو، تهیه کننده ویدئو، هر دو از ژاپن، همراه با فضانورد حرفه ای الکساندر میسورکین، با فضاپیمای روسی سایوز به خانه بازگشتند.

بازگشت 2 جهانگرد فضایی ژاپنی از ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، این سه نفر در ساعت 6:50 بعد از ظهر از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند. ET روز یکشنبه، 19 دسامبر، کمی بیش از سه ساعت بعد در حدود ساعت 22:10 در قزاقستان فرود آمد. ET (9:10 صبح به وقت محلی).

مدت کوتاهی پس از فرود، یک پخش زنده، مائزاوای خندان را نشان داد که به همراه دو همسفرش از فضاپیما بیرون آمدند. در طول ماجراجویی فضایی خود، مائزاوا، که ثروت خود را از خرده فروشی مد آنلاین به دست آورده است، توییت ها و ویدیو های متعددی را منتشر کرد که بعضی از تجربیات خود را در ایستگاه 250 مایلی بالاتر مستند می کرد. این محتوا شامل همه چیز بود، از یک تایم لپس خیره کننده از گردش کامل زمین تا یک ویدیوی آموزشی درباره توالت های فضایی.

ماموریت مائزاوا، که در مجموع 4.6 میلیون مایل و 189 دور زمین را طی کرد، اولین سفر بدون پرداخت هزینه به ایستگاه فضایی بین المللی از سال 2009 بود. هزینه دقیق آن معین نشده است، اگرچه مائزاوا اخیراً اشاره نمود که به این منطقه سفر نموده و 80 میلیون دلار برای این سفر بی نظیر هزینه نموده است.

در ماه اکتبر ایستگاه فضایی بین المللی، میزبان دو فیلمساز روسی برای اقامتی کوتاه بود، اما این سفر به وسیله چندین شرکت رسانه ای در قراردادی با Roscosmos، آژانس فضایی روسیه که این ماموریت اخیر را نیز سازماندهی کرد، تامین مالی شد.

سفر های جهانگردی اخیر نشانگر کوشش های مجدد آژانس های فضایی برای تجاری سازی ایستگاه فضایی بین المللی برای جمع آوری بودجه برای اکتشاف و تحقیقات بیشتر در فضا است.

یک ماموریت ناسا در اوایل سال آینده که به وسیله شرکت جهانگردی فضایی Axiom سازماندهی شد، از سخت افزار اسپیس ایکس، برای انتقال سه جهانگرد به ایستگاه فضایی برای اقامت 10 روزه استفاده خواهد نمود.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 دی 1401 بروزرسانی: 3 دی 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1787

به "بازگشت 2 جهانگرد فضایی ژاپنی از ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت 2 جهانگرد فضایی ژاپنی از ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید