اهواز شهری که زمستان گردشگران را می سازد

به گزارش مجله میهن 128، اگر از آن دست افرادی هستید که وقتی بحث سفر پیش می آید اولین گزینه ای که به نظرتان می رسد شمال است، باید بگوییم که شاید بهتر باشد، با گزینه های بیشتری آشنا شوید. چون هر چند استان های شمالی ایران، زیبا و سرسبز هستند و ترکیبی از دریا و جنگل را ارائه می دهند، اما زمستان در گیلان و مازندران سرد و پربارش است. پس در فصل های سردتر سال باید به کجا سفر کرد؟ گزینه پیشنهادی ما اهواز است.

اهواز شهری که زمستان گردشگران را می سازد

چگونه به اهواز سفر کنیم؟

برای سفر به اهواز راه های مختلفی وجود دارد. این شهر همواره یک صندلی راهبردی داشته و به همین دلیل از دید دسترسی زمینی و هوایی، امکانات قابل قبولی دارد. اگر گزینه های سفر زمینی و ریلی را به سبب فاصله زیاد اهواز از بخش های بزرگی از شمال و شرق کشور نمی پسندید، سفر هوایی با خرید بلیط هواپیما تهران اهواز گزینه ایده آلی است. کافی است سری به سفرمارکت، موتور جستجو تخصصی بلیط هواپیما و تور مسافرتی بزنید و با یک جستجوی ساده همه پروازهای موجود در بازار سفر را یکجا ببینید، مقایسه کنید و بهترین گزینه را مستقیم و بدون واسطه خریداری کنید.

آب و هوا و فصل سفر به اهواز

هیچ چیز بهتر از این نیست که در تمام طول سال بتوان برنامه سفر را برقرار کرد. خوشبختانه در کشوری چهار فصل زندگی می کنیم که اقلیم های گوناگونی را در خود جای داده است. با سرد شدن هوا در اواخر پاییز و ورود به زمستان، نیمه شمالی و غربی کشور، رو به سردی می گذارد. اما خط جنوبی کشور که تابستان های گرم و مرطوب دارد، در زمستان به دمای مطبوع و مناسب گردشگری می رسد. پس در فصل زمستان برنامه سفر به اهواز را بچینید.

جاهای دیدنی اهواز

اهواز شهری با گذشته شگفت آور است و فراز و فرودهای بسیاری را از سر گذرانده است. اهواز که مرکز استان خوزستان است، اکنون شهری زیبا است که با وجود همه کمبودها و مسائل، می تواند میزبان زمستانی خوبی برای گردشگران باشد. اگرچه این شهر پذیرای سفرهای تجاری نیز می باشد. که این مسافران معمولا بدلیل مسافت، بلیط هواپیما را تهیه مینمایند. اما در اهواز چه دیدنی هایی وجود دارد که می تواند ما را سرگرم کند؟

رود کارون و پارک های ساحلی آن: کارون رود زندگی بخش اهواز و استان خوزستان است. بخش بزرگی از زیبایی و حیات اهواز وابسته به رود کارون است. به گونه ای که می توان گفت شهر اهواز در پیرامون کارون پدید آمده و رشد نموده است. به جز منظره چشم نواز کارون در طول روز و شب، چندین پارک ساحلی در طول رود کارون ساخته شده است که جایی مناسب برای تفرج و تفریح است.

پل های اهواز روی کارون: بر روی رود کارون و در طول شهر، پل های متعددی از حدود یک سده پیش تا به امروز ساخته شده است. هدف از ساخت این پل ها، عبور مردم، خودروها و قطار از روی کارون بوده است. اکنون پل های اهواز، خود تبدیل به یک جاذبه شهری شده اند و چیزی بیش از یک پل عادی هستند. بعضی از پل های اهواز هویت و نماد این شهر هستند. مانند پل کابلی، پل سفید و پل هفتم. پل سفید اولین پلی است که در اهواز ساخته شد و با قوس هایش شناخته می گردد. پل کابلی، پل جوانتری است و با ساختار کابلی و منحصر به فردش مشهور است. پل هفتم دیگر پل مشهور اهواز است که در روزهای تعطیل و آخر هفته ها، نورپردازی می گردد. در این میان، پل دیگری هم هست که شهرت زیادی دارد و آن پل طبیعت است. این پل، جایی برای گشت و گذار اهالی اهواز است و خودرویی از روی آن عبور نمی کند.

لشکر آباد: مگر می گردد به اهواز سفر کرد و غذاهای جنوبی مخصوصا فلافل و سمبوسه این شهر را تجربه نکرد. منطقه لشکرآباد راسته هایی از فروشندگان ساندویچ و مواد خوراکی دارد که می توانید شب هایتان را با گشت و گذار و شکم گردی در آنها بسازید.

محله های لوکس اهواز: از دوران پیش از انقلاب، محله هایی در شهر اهواز توسط شرکت نفت ساخته شدند که اکنون بخش لوکس و البته تاریخی اهواز به شمار می فرایند. محله نیوساید که با الهام از معماری شهرهای انگلیس ساخته شد و محله کیانپارس از جمله این مناطق هستند که معماری شهری متفاوت و منحصر به فردی دارند.

بازار سنتی اهواز: اهواز هم به مانند دیگر شهرهای ایران دارای یک بازار سنتی است که در آن هر چیزی مخصوصا سوغات و کالاهای بومی اهواز و خوزستان را می توانید در آنها پیدا کنید.

تنها به شهر اهواز بسنده نکنید!

اگر با خرید بلیط هواپیما اهواز به مرکز خوزستان سفر کردید، بازدید از دیگر شهرهای زیبای این استان را از دست ندهید. شهرهای شوشتر، شوش و دزفول در شمال اهواز جای گرفته اند و با آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فرد خود انتظارتان را می کشند. اگر برعکس می خواهید به سمت جنوب بروید، آبادان و خرمشهر چشم به راهتان هستند. هر کدام از این شهرها، جاذبه های ویژه خود را دارند و سلایق گوناگونی را جوابگو هستند. خیلی از افراد فکر مینمایند که بندرعباس با اهواز فاصله کمی دارد، چون هر دو جنوب هستند. این تصور اشتباه گاها باعث خرید بلیط بندرعباس بجای اهواز می گردد. در حالیکه مسافت این دو شهر بسیار زیاد (بیش از 7 ساعت) می باشد.

سوغات اهواز

از شهر اهواز، دست خالی به خانه برنگردید. شما می توانید از اهواز، سوغات زیادی با خود به خانه ببرید. خرما و محصولات جانبی رنگارنگ و متنوع آن، یکی از گزینه های اصلی است. در اهواز با خرما هر چیزی که فکرش را بکنید فراوری می نمایند! از خود خرما در چندین نوع مختلف گرفته تا قند خرما که بدون شکر ساخته شده و قهوه ای که از هسته تف داده شده خرما به دست می آید!

منبع: فرارو
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 692

به "اهواز شهری که زمستان گردشگران را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهواز شهری که زمستان گردشگران را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید