آشنایی با انواع بام سبز و شیوه اجرای بام سبز

به گزارش مجله میهن 128، میخوام براتون از بام سبز بگم و انواعش که در ادامه توضیح خواهم داد.

آشنایی با انواع بام سبز و شیوه اجرای بام سبز

برای اجرا و طراحی  روف گاردن با ما همراه باشید.

بام سبز گسترده (Extensive Green Roof)

در این سیستم همانطور که از نامش مشخص است، سطح گسترده و وسیعی از بام توسط پوشش گیاهی پوشیده می شود. در این سیستم اجرای بام سبز با استفاده از گیاهان پوششی و عمدتاً چمن شکل می گیرد و تنها ویژگی بام سبز گسترده ایجاد یک سطح سبز وسیع به لحاظ بصری و بدون کاربرد مشخص میباشد و تنها بعد زیست محیطی آنها قابل استفاده است. در این نوع از بام ها سازه هایی همچون آلاچیق، مبلمان و … تعریف نشده است.

بام سبز متمرکز (Intensive Green Roof)

این نوع بام، مشابه محوطه های سبز شهری طراحی می شوند و در طراحی آنها از عناصری مانند نیمکت و مبلمان شهری استفاده می شود. در این سیستم بام سبز از پوشش گیاهی متنوع تری نسبت به بام سبز گسترده می توان بهره برد. در این سیستم امکان کاشت انواع درخت، درختچه و بوته وجود دارد. به همین سبب در مقایسه با سیستم گسترده وزن بیشتری به سطح بام وارد می کنند.

سیستم مدولار یا جعبه گیاه

سیستم سوم اجرای بام سبز، روش مدولار و پرتابل می باشد که قابلیت اجرا بر روی کلیه بام ها، ساخته شده و در حال بهره برداری را دارا می باشد. اجرای پوشش گیاهی در این سیستم تنوع بالایی را شامل می شود و بدون نیاز به زیرساخت داخل بسترهای کاشت از پیش ساخته کاشته می شوند. در واقع پوشش گیاهی به صورت غیر مستقیم و بدون تماس با سطح بام داخل جعبه های مخصوصی که از پیش ساخته شده اند کاشته می شود و میتواند محیطی ناپیوسته را شکل دهد. از دیگر مزایای اجرای بام سبز به روش مدولار و پرتابل امکان اجرای انواع آلاچیق و مبلمان شهری با طرح دلخواه می باشد. در واقع این سیستم یک پارک شهری کوچک را در پشت بام خانه به وجود می آورد.

انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 112

به "آشنایی با انواع بام سبز و شیوه اجرای بام سبز" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با انواع بام سبز و شیوه اجرای بام سبز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع بام سبز و شیوه اجرای بام سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید