افشاگری یک مستندساز درباره مخالفت یک جشنواره غربی با نمایش دستاورد های ایران

به گزارش مجله میهن 128، یک مستندساز گفت که یکی از جشنواره های غربی علنا با نمایش فیلمی درباره دستاورد های ایران مخالفت نموده اند.

افشاگری یک مستندساز درباره مخالفت یک جشنواره غربی با نمایش دستاورد های ایران

به گزارش گروه محمدحسین جعفریان، به سینماپرس گفت: توجه به مستند های بحران و استراتژیک می تواند کار دولت را در بسیاری از زمینه ها هموار سازد. به اسم مثال دولت می تواند برای ریشه یابی مسائل درون روستا های کشور از مستندسازان بهره بگیرد تا آن ها با تهیه و فراوری فیلم های ارزشمند تمامی مسائل پیرامون زندگی روستاییان را در آثارشان به تصویر بکشند و دولتمردان مجبور نباشند برای سرکشی به روستا ها بروند.

وی ادامه داد: توجه به مستندسازی بحران و استراتژیک ضمن آنکه باعث رشد و رونق سینمای مستند می گردد حرمت را هم به این گونه مهم سینمایی بازمی گرداند چرا که مدیران سینمای مستند طی سال های اخیر ما را در چاه تاریک و تحقیرنماینده جشنواره های غربی انداختند که جز تصاویر ناامیدنماینده، سیاه و زشت از کشورمان چیز دیگری در آن ها ارائه نمی شد.

این سینماگر اعلام کرد: این باعث شرمساری است که در این سال ها مدیران سینمایی به دستاورد های بسیار ارزنده و مهم کشور در حوزه های نظامی، دانش بنیان و... توجه نکردند و آب در آسیاب دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ریختند و مستند هایی را به آن ها ارائه کردند که دل غربی ها و معاندان را خوش و قلب ملت شریف و انقلابی ایران را به درد آورد.

جعفریان توضیح داد: ما نباید فراموش کنیم که جشنواره های غربی از نشان دادن دستاورد ها و خشنودی و رضایت مردم ما استقبال نمی نمایند و تنها دنبال فیلم هایی هستند که ایران اسلامی را بسیار سیاه و تیره به تصویر بکشد و در راستای اهداف رسانه ای آن ها فراوری شده باشد.

وی یادآور شد: چندی قبل یکی از دوستان بنده که فیلمی را برای شرکت در یکی از جشنواره های کشور آلمان ارائه نموده بود تعریف می کرد که مسئولان آن جشنواره علناً اسم نموده اند که ما احتیاج به فیلمی نداریم که دستاورد های شما در آن نمایش داده گردد!

این مستندساز در انتها اضافه نمود: دیگر همه می دانند که جشنواره های غربی دنبال آثاری هستند که تنها تصویر فقر، خشونت، گرسنگی، فحشا و... را از ایران نشان بدهد و از این رو مدیران سینمایی برای اینکه دشمنان را دلشاد ننمایند نباید اجازه فراوری چنین آثاری را بدهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1352

به "افشاگری یک مستندساز درباره مخالفت یک جشنواره غربی با نمایش دستاورد های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری یک مستندساز درباره مخالفت یک جشنواره غربی با نمایش دستاورد های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید