استقبال مخاطب از جشنواره فیلم زمین در هاشور

به گزارش مجله میهن 128، تهران (پانا) - فرزاد توحیدی معتقد است بعضی دولتمردان که شعار طرفداری از محیط زیست سر می دهند اما در عملکرد آن ها این امر مهم دیده نمی گردد.

استقبال مخاطب از جشنواره فیلم زمین در هاشور

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم زمین، فرزاد توحیدی بخش سینمای ایران در جشنواره فیلم زمین درباره استقبال مخاطبان از فیلم های جشنواره زمین در سامانه هاشور گفت : جشنواره فیلم زمین اولین دوره ای است که برگزار می گردد و موضوعیت جشنواره هم توسعه پایدار است که یکی از سه رکن توسعه پایدار محیط زیست است . جشنواره محیط زیستی که قبلا در ایران برگزار می شد جشنواره فیلم سبز بود که تجربه برگزاری آن را به صورت غیرمجازی داشتیم اما به جرات می توان گفت اولین دوره جشنواره فیلم زمین نسبت به جشنواره های محیط زیستی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

توحیدی در ادامه درباره ارائه خدمات رسانی به جشنواره ها هم اعلام کرد: جشنواره سینما حقیقت ، جشنواره فیلم کوتاه تهران سلفی 20،من و کرونا، جشنواره عروسکی ،جشنواره رضویوجشنواره یادگارجشنوارهایی بودند که در شرایط کرونایی در سامانه هاشور برگزار گردیدند و خوشبختانه از پس آن به راحتی برآمدیم و در این چند روز که جشنواره فیلم زمین شروع شده هم با مسئله ای روبرو نشدیم.

وی در ادامه اظهار کرد: جشنواره ها یک حرکت فرهنگی هستند و پلتفورم هاشور رویکردی فرهنگی دارد . تفاوت اساسی ما با دیگر پلتفرم ها همین دغدغه فرهنگی بوده است . بنابراین جشنواره فیلم زمین که هم رویکردی فرهنگی دارد و هم به محیط زیست ارتباط دارد برای ما جای خوشحالی دارد که در آن سهیم باشیم .

مدیر سامانه هاشور توضیح داد: جهان در این یک سال و نیم گذشته متفاوت شده است و بسیاری از جشنواره های درجه یک جهان هم به صورت مجازی برگزار گردید بنابراین درچنین شرایطی برگزاری چنین جشنواره هایی به وسیله پلتفرم ها یک ضرورت است زیرا جهان پس از کرونا و جهان دیگری شده است . قطعا با امکاناتی که فضای مجازی در اختیار فعالیت های مختلف گذاشته است ، در این دوران استفاده از پلتفرم ها بسیار لازم است و بعد از حل همه گیری کرونا هم این سهم پلتفرم ها پابرجا خواهد ماند. به علت اینکه این فضا ، تمرکز زدایی می نماید و مخاطبان می توانند در هر جایی از کره خاکی رویدادهای مختلف را دنبال نمایند .

توحیدی در پاسخ به این سوال که چرا در کشور ما آنطور که باید و شاید به محیط زیست اهمیت داده نمی گردد و به نوعی بودجه مناسبی برای ساخت فیلم با موضوع محیط زیست درنظر گرفته نمی گردد ، پاسخ داد : صرفا اینطور نیست که فقط در کشور ما به محیط زیست اهمیت داده نمی گردد ؛ چهار سال تجربه ترامپ را داشتیم که سیاست هایش بلاهای زیادی بر سر محیط زیست در جهان درآورده است و بعلاوه ما در کشور خودمان کم بلا سر محیط زیست نمی آوریم که این موضوع چند وجه دارد ؛ ابتدا آنکه فرهنگ سازی نشده است و دوم مردم هنوز آگاهی درستی درباره اهمیت محیط زیست ندارند.

وی در ادامه اضافه کرد: البته بعضی سازمان های مردم نهاد فعالیت های خوبی در اینباره انجام داده اند اما امروز با آن نقطه آرمانی بسیار فاصله داریم. نکته قابل توجه این است که مقامات خود را هوادار محیط زیست می دانند و شعار آن را سر می دهند اما متاسفانه عملکردی که از آن ها می بینیم فرق دارد .

توحیدی در سرانجام گفت: در تمام حوزه هایی که فیلم مستند می تواند کارآیی داشته باشد به مساله بودجه کم بها داده می گردد و در سینمای داستانی هم به علت عدم فرهنگ سازی توجه به این مقوله کمتر از سینمای مستند است .

جشنواره فیلم زمین از 25 اردیبهشت ماه به دبیری فرهاد توحیدی شروع شده و تا 31 اردیبهشت ماه به ضکل مجازی ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1317

به "استقبال مخاطب از جشنواره فیلم زمین در هاشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مخاطب از جشنواره فیلم زمین در هاشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید