ابزار کلیدی در مدل اقتصاد مقاومتی ایران به روایت اویل پرایس

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران؛ اویل پرایس در گزارشی که گزارشی به آنالیز قابلیت های نفتی ایران پرداخت و از فراوری پتروشیمی، به عنوان ابزاری کلیدی در مدل اقتصاد مقاومتی ایران ناک برد و مدعی شد ایران در حال گسترش فراوری گاز مایع است

ابزار کلیدی در مدل اقتصاد مقاومتی ایران به روایت اویل پرایس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا؛ اویل پرایس نوشت: ایران فراوری بنزین خودکفا شده و به دنبال تقویت ظرفیت صادراتی بنزین است. پالایشگاه ستاره خلیج فارس با صادرات محصولات نفتی تنها در هفت ماهه نخست سال جاری 100 میلیون دلار درآمد داشته است. برای اینکه حجم صادرات و درآمد این شرکت در ماه های آینده از 360000 بشکه در روز به 540000 بشکه در روز برسد، کوشش هایی در دست اجرا است.

فراوری گاز پارس جنوبی رو به افزایش است. گسترش فراوری گاز مایع ایران، اجازه فراوری نفت شیرین را می دهد که می تواند در طیف گسترده ای از محصولات پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرد.

تهران مشغول آنالیز طرح های اولیه بخش بنزین است. این طرح که دو سال و نیم پس از برجام اجرا شد، به ایران اجازه می داد تا حداقل ده درصد از کل نیازهای دیزلی و بنزینی اروپای جنوبی را تامین کند و به بزرگترین فراوریکننده بنزین خاورمیانه تبدیل گردد. اکنون تحریم ها مانع پیشبرد این طرح شده است.

صادرات بنزین و فراوری پتروشیمی از ویژگی های مهم برنامه ایران برای بقا در شرایط تحریم است. فراوری پتروشیمی ابزاری کلیدی در مدل اقتصاد مقاومتی ایران است.

تهران همچنین معتقد است که شرکت های اروپایی حتی تا قبل از برداشته شدن تحریم ها می توانند در بخش پتروشیمی با ایرانی ها وارد همکاری شوند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 185

به "ابزار کلیدی در مدل اقتصاد مقاومتی ایران به روایت اویل پرایس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابزار کلیدی در مدل اقتصاد مقاومتی ایران به روایت اویل پرایس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید