آبشار ویکتوریا ، طبیعتی حیرت انگیز در زیمبابوه

به گزارش مجله میهن 128، آبشار ویکتوریا یکی از بزرگ ترین و زیباترین آبشارهای دنیا می باشد که در جنوب قاره آفریقا بر روی رودخانه زامبزی واقع شده است. این آبشار بزرگ برروی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه واقع شده است. آبشار ویکتوریا که عریض ترین آبشار دنیا شناخته شده و جزء معدود مکان هایی در دنیا است که در آن شاهد پدیده ماه کمان هستیم؛ این آبشار طبیعی و زیبا امروزه یکی از نقاط گردشگری آفریقا می باشد که سالانه گردشگران و دنیاگردان بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید.

آبشار ویکتوریا ، طبیعتی حیرت انگیز در زیمبابوه

آبشار ویکتوریا بر اثر حرکت تنداب های رود زامبزی (Zambezi) تشکیل شده است که بیشتر آن در زیمبابوه و بخش هایی از آن در زامبیا جریان دارد. این آبشار نیز به هر دو کشور تعلق دارد. جالب است بدانید که این آبشار تنها چیزی نیست که این دو کشور تقسیم نموده اند. پارک ملی آبشار ویکتوریا نیز بین دو کشور مشترک است.

آبشار ویکتوریا واقع در قاره آفریقا و کشور زامبیا است که 108 متر ارتفاع دارد و در واقع ارتفاع آن، 2 برابر ارتفاع آبشار نیاگارا است. این آبشار دارای چند دهانه است که دهانه اول، بزرگنرین دهانه محسوب می گردد و رودخانه زامبیزی از آن سرازیر می گردد، دهانه های بعدی در فواصل مختلفی از این آبشار قرار دارند و دارای طول های مختلفی هستند.

جریان و شدت آب آبشار ویکتوریا در حدی است که قطرات آب حاصل از ریزش آب این آبشار به دره، تا ارتفاع 400 متری به سمت بالا پرتاب می شوند. رنگین کمان های فوق العاده زیبایی که بر روی این آبشار تشکیل می گردد، حاصل همین قطرات آب است. جالب است بدانید در این مکان می توانید رنگین کمان های شبانه را در زمانی که ماه در پرنور ترین حالت واقع شده است شاهد باشید.

کاشف آبشار ویکتوریا

دیوید لیوینگستن، کاشف مشهور اسکاتلندی چندین ماه در حوالی رود زامبزی (Zambezi) در آفریقای جنوبی سفر می کرد. در سال 1855 میلادی او با آبشاری بزرگ و حیرت انگیز روبه رو شد و اولین کاشف غربی بود که آبشار ویکتوریا را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید.

تفریحات آبشار ویکتوریا

شنا در استخر شیطان (devils pool victoria falls)

شاید شنا در این استخر را بتوان یکی از هیجان انگیزترین و رعب آورترین تفریحات جهان دانست. در واقع در بخش بالایی دهانه اول این آبشار، یک صخره ی بزرگ در لبه آبشار واقع شده است که مثل یک مانع در جلوی راه آب عمل می نماید و از آنجا به بعد است که ریزش آب به پایین آغاز می گردد.

می توانید روی این صخره بایستید و به داخل این استخر شیرجه بزنید و شنا کردن را در آن تجربه کنید و یا اگر شجاع هستید، روی لبه دراز بکشید و از آن بالا به ارتفاع سرگیجه آور 104 متری آبشار خیره شوید. البته شنا در این استخر رایگان نیست و برای آن باید حدود 110 دلار بپردازید.

قایق رانی

این آبشار و رودخانه زامبیزی که آبشار در مسیر آن واقع شده است، جایگاه حیات وحش بی نظیری است که تماشای آن با هیچ چیز در جهان قابل مقایسه نیست. یکی از فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، قایق رانی در قسمت بالایی رودخانه زامبیزی و تماشای حیات وحش است که ممکن است فقط یکبار در زندگی تان فرصت آن پیش بیاید.

بانجی جامپینگ

یکی از تفریحات ترسناک آبشار ویکتوریا ، بانجی جامپینگ روی پل این آبشار است که یکی از وحشتناک ترین مقاصد بانجی جامپینگ در جهان هم هست. بانجی جامپینگ در آبشار یکتوریا هم یکی از این مقاصد است که از بالای پل آبشار ویکتوریا و در ارتفاع 111 متری اتفاق می افتد و شما ر ا به جهانی ترس و دلهره در کنار یکی از زیباترین طبیعت های جهان می برد.

رفتینگ

اگر فقط تماشا این آبشار برایتان کافی نیست و دوست دارید تا با آب های پر جوشش و خروشش آن یکی شوید، حتما رفتینگ را در آن امتحان کنید. برای این منظور باید یک مسیر 750 فوتی را بالا بروید و سفر پر هیجان خود را از آنجا آغاز کنید، قبل از آغاز هم به وسیله یک فرد متخصص به خوبی چند ساعتی آموزش های لازم را می بینید تا بتوانید در حین آن، همه چیز را کنترل کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1907

به "آبشار ویکتوریا ، طبیعتی حیرت انگیز در زیمبابوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار ویکتوریا ، طبیعتی حیرت انگیز در زیمبابوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید