196 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد

به گزارش مجله میهن 128، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تا به امروز 21 هزار و 58 فقره پرونده برای حفظ اشتغال 24 هزار و 681 نفر با اعتباری بالغ بر 196 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده است.

196 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد

به گزارش ، آشتاب ،مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به گروه های شغلی که می توانند از تسهیلات کرونا استفاده نمایند اظهار کرد: این گروه های شغلی شامل مراکز فراوری توزیع و فروش غذا های آماده، مراکز گردشگری، هتل ها، رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی ها، مراکز حوزه گردشگری، مجتمع های جهانگردی و گردشگری، مهمان پذیر ها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، مراکز بوم گردی، اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدمات بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی، مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی، دریایی، مسافر درون شهری، مراکز تفریحی ورزشی، باشگاه ها، مراکز فراوری و توزیع صنایع دستی، آکادمی های رانندگی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و گرمابه ها، موسسات خصوصی دارای پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت، درمانی که در حوزه های تشخیصی و آزمایشگاهی و پاراکلینکی فعال هستند، واحد های پرورش مرغ گوشتی و مرغ مادر، مراکز فراوری محصولات گیاهان زینتی، ماهیان زینتی می باشند.

وی با اشاره به تمدید مهلت ثبت نام وام تا خاتمه آذر ماه امسال توضیح داد: به گروه های شغلی آسیب دیده به تعداد کارکنان واحد های ثبت نام شده، اعم از بیمه شده و بیمه نشده، 12 تا 16 میلیون تومان وام 12 درصد با بازپرداخت 22 ماهه و 2 ماه تنفس تعلق می گیرد.

وی اسم کرد:متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام این تسهیلات اقدام و از مراجعه حضوری به ادارات خودداری نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، پرداخت تسهیلات را به منظور پرداخت مطالبات معوق نیروی کار بنگاه های مالی و بعلاوه تهیه مواد اولیه و احتیاج های کارگاهی بیان نمود.

آشتاب اذعان داشت: تسهیلاتی که به بنگاه های مالی مشمول کرونا پرداخت شده و هنوز اجازه فعالیت به آن ها داده نشده است، استمهال و بانک ها باید نسبت به تمدید مهلت پرداخت اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: ضروری ست بانک ها در راستای پرداخت تسهیلات به متقاضیان شرایط را تسهیل و این فرایند سرعت بیش تری داشته باشد و پرداخت این تسهیلات با هدف حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا انجام گردد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1412

به "196 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "196 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید