چطور از فرودگاه مالپنسا میلان به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله میهن 128، حمل و نقل فرودگاه مالپنسا | Malpensa Airport Transportation

فرودگاه مالپنسا در فاصله 49 کیلومتری مرکز شهر میلان واقع شده است و بزرگ ترین و اصلی ترین فرودگاه این شهر است. در سال 2017 بیش از 22 میلیون مسافر از این فرودگاه برای جابجایی استفاده نموده و آن را به یکی از پررفت و آمدترین فرودگاه های اروپا تبدیل نموده اند. در این مطلب قصد داریم گزینه های حمل و نقل فرودگاه مالپنسا و راه های دسترسی به مرکز شهر را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به میلان و ایتالیا را دارید و بلیط هواپیمایتان به مقصد فرودگاه مالپنسا است با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه مالپنسا میلان به مرکز شهر برویم؟

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

دسترسی از فرودگاه مالپنسا به مرکز شهر

شهر میلان سه ترمینال مسافربری دارد و فرودگاه مالپنسا اصلی ترین آن ها محسوب می گردد. فرودگاه مالپنسا دو ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی دارد و سرویس شاتل رایگان مسافران را بین دو ترمینال جابجا می نماید. این سرویس به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته کار می نماید و در طول روز هر 7 دقیقه یکبار و در طول شب هر نیم ساعت یکبار حرکت می نماید. با سرویس شاتل در مدت زمان 10 دقیقه می توانید از ترمینال 1 به ترمینال 2 و بالعکس برسید. گزینه های حمل و نقل فرودگاه مالپنسا بسیار متنوع است و به همین دلیل دسترسی راحت و آسانی به مرکز شهر فراهم می نمایند. شما با استفاده از تاکسی، اتوبوس، قطار و کرایه اتومبیل می توانید خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به بودجه سفر و زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تاکسی

از سال 2015 سرویس تاکسیرانی فرودگاه نرخ ثابتی را برای کرایه ها مشخص نموده است و خیال مسافران را از این بابت راحت نموده است. ایستگاه تاکسی ها در بیرون سالن پروازهای ورودی هر دو ترمینال واقع شده است و به محض خارج شدن از فرودگاه آن ها را خواهید دید. اگر برای اولین بار به میلان سفر می کنید و با شهر آشنایی زیادی نداریدیا اگر چمدان های زیادی همراهتان است بهتر است از تاکسی بهره ببرید. تاکسی راحت ترین و بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه مالپنسا است و بسیاری از گردشگران این گزینه را ترجیح می دهند. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 50 دقیقه می توانید به هتل و مرکز شهر برسید. تاکسی های مجوزدار میلان با رنگ سفیدشان قابل تشخیص هستند. برای امنیت بیشتر از سوار شدن به تاکسی های متفرقه خودداری کنید و از تاکسی های مجوزدار بهره ببرید. تاکسی ها کرایه را بر اساس تاکسیمتر محاسبه می نمایند، اما وقتی سوار تاکسی شدید حواستان باشد که راننده حتما تاکسیمتر را روشن کند.

اتوبوس فرودگاه

اتوبوس یکی از بهترین و ارزان ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه مالپنسا است و سه شرکت اتوبوسرانی به جابجایی مسافران می پردازند. این اتوبوس ها دسترسی سریع و مستقیمی به مرکز شهر فراهم می نمایند و در طول راستا هیچ توقفی ندارند. اتوبوس ها هر 20 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و در مقابل هر دو ترمینال فرودگاه مالپنسا مسافران را سوار می نمایند. با استفاده از اتوبوس در مدت زمان 50 دقیقه می توانید به مرکز شهر برسید، البته این مدت زمان با توجه به شدت ترافیک ممکن است کمی بیشتر گردد. بلیط اتوبوس را می توانید هنگام سوار شدن از خود راننده خریداری کنید.

قطار

سرویس اکسپرس مالپنسا دو خط متفاوت دارد که هردو مسافران را به مرکز شهر مرتبط می نمایند. اولین خط در حدود 30 دقیقه به ایستگاه میلان کادورنا می رسد و دومین قطار در مدت زمان 40 دقیقه به ایستگاه گاریبالدی و در 52 دقیقه به ایستگاه مرکزی می رسد. قطارها به طور میانگین هر نیم ساعت یکبار از ایستگاه راه آهن فرودگاه در ترمینال شماره 1 حرکت می نمایند. اگر در ترمینال شماره 2 از هواپیما پیاده شده اید می توانید با سرویس شاتل رایگان خود را به ترمینال شماره 1 و ایستگاه قطار برسانید. بلیط قطار را می توانید از ایستگاه قطار و از دستگاه های فروش اتوماتیک تهیه کنید یا به صورت آنلاین بلیطتتان را خریداری کنید. در صورت خرید آنلاین، بلیط قطار تا 30 روز اعتبار دارد، در غیر اینصورت و اگر به صورت حضوری بلیط بخرید باید آن را همان روز بهره ببرید. بچه ها زیر 14 سال از 50% تخفیف در قیمت بلیط برخوردار خواهند شد.

ترانسفر خصوصی

اگر دوست دارید راحت تر باشید و حوصله ندارید منتظر تاکسی شوید می توانید از سرویس ترانسفر خصوصی بهره ببرید. این سرویس را می توانید قبل از رسیدن به فرودگاه رزرو کنید و مطمئن باشید که راننده در فرودگاه منتظر شما خواهد بود. با توجه به تعداد همراهانتان می توانید اتومبیل یا مینی بوس سفارش بدهید. راننده در سالن پروازهای ورودی منتظر شما خواهد بود و حتی اگر پروازتان با تاخیر هم انجام گردد شرکت و راننده در جریان تاخیر پروازتان خواهند بود. اگر همراه با کودک خردسالتان سفر می کنید می توانید سفارش جایگاه ویژه کودک را نیز بدهید. علاوه بر این، تسهیلات ویژه برای افراد دارای محدودیت حرکت نیز در اختیار مسافران قرار می گیرد.

کرایه اتومبیل

تمام شرکت های معتبر و بین المللی کرایه اتومبیل در فرودگاه میلان هم حضور دارند و به مسافران سرویس دهی می نمایند. شرکت های بین المللی مثل اویس، سیکست، یوروپکار و همچنین شرکت های محلی در سالن پروازهای ورودی ترمینال شماره 1 دفتر دارند و انواع خدمات کرایه اتومبیل را به مسافران ارائه می نمایند. با مقایسه قیمت ها و خدمات می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. با کرایه اتومبیل استقلال و آزادی عمل بیشتری در سفر خواهید داشت و به ویژه اگر 3-4 نفر هستید و هزینه ها را با هم تقسیم می کنید برایتان به صرفه هم تمام خواهد شد. البته نباید فراموش کنید که برای رانندگی در میلان نیازمند گواهینامه بین المللی و معتبر هستید.

منبع: getbybus.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 276

به "چطور از فرودگاه مالپنسا میلان به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "چطور از فرودگاه مالپنسا میلان به مرکز شهر برویم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه مالپنسا میلان به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید