پل معلق کاپیلانو ونکوور ☀️ کانادا

به گزارش مجله میهن 128، پل معلق کاپیلانو

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با پل معلق کاپیلانو ونکوور در کانادا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پل معلق کاپیلانو ونکوور ☀️ کانادا

پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) یکی دیگر از جاذبه های تماشای دنیا به شمار می رود. این پل در شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا واقع شده است. زیبایی این منطقه مورد توجه تمام بازدیدنمایندگان سرتاسر دنیا قرار گرفته است. این پل 140 متر طول دارد و در ارتفاع 70 متری سطح رودخانه قرار گرفته است. بازدیدنمایندگان می توانند همراه با بازدید از این پل از تماشا پارک زیبا و شفت انگیز پل معلق کاپیلانو لذت ببرند.

این پل معلق اولین بار در سال 1889 ساخته شده و از آن موقع تا به امروز حدود 120 مترمربع دیگر به این پارک اضافه شده است. پیاده روی روی صخره ها از جدیدترین فعالیت هایی است که در اینجا انجام می گردد.

تاریخچه پل کاپیلانو

پل کاپیلانو در سال 1888 میلادی برای اولین بار به دست جورج مکی (George Grant Mackay) مهندس ونکووری ساخته شد او این پل را با طناب طراحی و ساخته بود تا این که در سال 1903 میلادی این طناب ها با سیم های مفتولی جایگزین شدند.

در سال 1910 میلادی هم (Edward mahon) این پل را خریداری کرد و پل معلق شخصی شد و در سال 1935 هم فردی مشهور به مک (MacEachran) پل معلق را از صاحب پیشینش خریداری کرد و اجازه داد تا عموم مردم برای بازدید به پل کاپیلانو بیایند و این کار مک سبب شد پارک کاپیلانو کم کم به قطب گردشگری ونکوور تبدیل گردد اما او هم در سال 1945 میلادی پل کاپیلانو را به فردی دیگر به نام هنری اوبنا (Henri Aubeneau) فروخت.

این پل در سال 1956 میلادی کاملا از نو دوباره ساخته شد تا این که در سال 1983 میلادی پل به صاحب امروزی اش نانسی استیب بارد (Nancy Stibbard) فروخته شد و از آن سال به بعد همه روزه بر بازدیدنمایندگان این پل افزوده می گردد تا این که در سال 2011 برای ورود به این پارک مبلغ ورودی و بلیت معین شد و بازدیدنمایندگان فقط با پرداخت ورودی می توانستند به این پارک بروند.

در سال 2014 میلادی هم درختان سر به فلک کشیده ای که امروزه در زیر پل دیده می گردد کاشته شد که بعضی از درختان سنوبر این پارک تا 30 متر هم ارتفاع دارند و این قطب گردشگری شکل و شمایل جدیدی به خود گرفت.

چشم انداز ها اطراف پل کاپیلانو

چشم انداز ای که از روی پل دیده می گردد چشم ها را خیره می نماید، تا چشم می بیند درخت است و درخت؛ این پارک جنگلی پر است از درختان همواره سبز کاج و سرو و صنوبر که سر به فلک کشیده اند و بعضی از آنها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و سنشان به 400 سال هم می رسد، هنگامی که روی پل قدم می زنید بوی درختان کاج با همراه با رطوبت هوا مشامتان را پر می نماید و اگر خوش شانس باشید شاید سنجاب هایی که در این پارک جنگلی زندگی می نمایند را هم روی درختان ببینید.

پارک کاپیلانو

وجود پل کاپیلانو علتی شد تا بازدیدنمایندگان زیادی از سراسر دنیا برای عبور از این پل به این منطقه بیایند به همین علت آرام آرام صاحبان پل به فکر افتادند تا پارکی در اطراف پل بسازند و خدمات دیگری به گردشگر ها ارائه دهند البته این پل از ابتدا در منطقه ای جنگلی و در قلب طبیعت ساخته شده بود.

پارک کاپیلانو با گذر زمان توسعه یافت و در حال حاضر بخش های مختلفی دارد و هر یک از این قسمت ها به تنهایی گردشگر ها را به خود جلب می نمایند از جمله این قسمت ها درخت ماجراجویی، رستوران، فروشگاه، استخر همیشگی ماهی های قزل آلا، نمایشگاه های گوناگون طبیعی، محلی، تاریخی، لباس و … است.

بعلاوه در فصل های مختلف فستیوال های متفاوتی در پارک برگذار می گردد که بازیگران با لباس های رنگی و مخصوص برنامه های شاد برای تماشاگران برپا می نمایند. پارک کاپیلانو بسیار پر ذرق و برق و زیبا است و امروزه از بزرگترین قطب های گردشگری خصوصی شمال آمریکا محسوب می گردد ، این پارک خدمات تاریخی و فرهنگی خوبی را به بازدیدنمایندگانش ارائه می دهد.

دسترسی

رسیدن به پل معلق کاپیلانو کانادا بسیار آسان است و فقط 10 دقیقه طول می کشد تا از مرکز ونکوور به کاپیلانو رسید و حدود 1.50 کیلومتر را در جاده کاپیلانو باید طی کنید. برای رسیدن به این پل و پارک زیبا می توانید از ترانسفر پارک با هزینه جداگانه بهره ببرید و یا با اتوبوس به این پارک بیایید.

پارک کاپیلانو از 8:30 دقیقه صبح تا ساعت 8 شب باز است. گفتنی است که برای ورود به پارک کاپیلانو احتیاج به تهیه بلیت و پرداخت ورودی است که بنابر خدمات و قسمت هایی از پارک که تمایل به استفاده از آن ها را دارید از 140 هزار تومان به بالا هزینه دارد، البته اگر از باجه بلیت فروشی پارک بلیت را تهیه فرمایید و به صورت تور تهیه نفرمایید این هزینه می تواند کمتر هم بگردد.

آدرس: کانادا، بریتیش کلمبیا، شمال ونکوور، جاده کاپیلانو

منبع: تاپ تراول
انتشار: 25 مهر 1403 بروزرسانی: 25 مهر 1403 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1947

به "پل معلق کاپیلانو ونکوور ☀️ کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل معلق کاپیلانو ونکوور ☀️ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید