ویژگی های شهرهای سازگار با محیط زیست تا 2050

به گزارش مجله میهن 128، خبرنگاران آنلاین:حدود 70 درصد از جمعیت دنیا تا سال 2050، زندگی روزمره خود را در شهرها می گذرانند و تمام کارهایی مانند غذا خوردن، رفت و آمد از خانه به محل کار و مدرسه، خنک شدن در تابستان های داغ و گرم شدن در زمستان را انجام می دهند که یک زندگی معمولی را شکل می دهد؛ باتوجه به تغییرهای اقلیمی برای شهرهای سازگار با محیط زیست ویژگی هایی درنظر گرفته شده ا

ویژگی های شهرهای سازگار با محیط زیست تا 2050

به گزارش ایسنا، تمامی این تجربیات در حوزه انرژی هزینه آور است و در حال حاضر این مصرف انرژی، فراوری کربن زیادی را به دنبال دارد. به طور کلی در حال حاضر ساکنان شهرها مسئول سه چهارم انتشار گازهای گلخانه ای هستند اما می توان این ترتیب را تغییر داد.

در گزارش جدید ائتلاف انتقال شهری تأکید شده است که با استفاده از فناوری ها و سیاست گذاری هایی که امروزه وجود دارند، می توان میزان انتشار کربن در شهرها را تا سال 2050 تا 90 درصد کاهش داد. بیشتر مردم ساکن شهرها هستند و بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای از شهرها انجام می گردد.

در صورت بهره مندی از این فناوری ها و خط مشی ها می توان کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای را تجربه نموده و حدود 60 درصد از هدف معین شده در توافق نامه پاریس 2015 در راستای جلوگیری از افزایش بیش ازدو درجه سانتیگرادی دما محقق می گردد.

در این گزارش آمده است: در حال حاضر فناوری ها و سیاست هایی که شهرهایی با وضعیت آب وهواییِ مناسب تر بسازند، وجود دارند. برای سازگار شدن هر چه بیشتر شهرها با وضعیت آب و هوایی مهم ترین اقدام ساخت ساختمان های بهتر یا بازسازی ساختمان های موجود به منظور کاهش هدر رفتن میزان انرژی است.

در این گزارش آمده است: حدود 30 درصد از فراوری گازهای گلخانه ای در شهرها در صورت ساخت ساختمان های کارآمدتر تا سال 2050 کاهش می یابد. همچنین 30 درصد دیگر از فراوری گازهای گلخانه ای را می توان با کنار گذاشتن سوخت های فسیلی و جایگزین کردن آن با منابع تجدیدپذیر از قبیل انرژی باد یا خورشید کاهش داد.

با اصلاح ساختمان ها می توان 60 درصد از میزان کربن فراوری شده را کاهش داد. همچنین با استفاده از مواد و مصالح بهتر در ساخت ساختمان ها، وسایل نقلیه، جاده ها و راه آهن می توان از فراوری 15 درصد دیگر گازهای گلخانه ای کاست.

کاهش 20 درصدی دیگر فراوری گازهای گلخانه ای عدم وابستگی سیستم حمل و نقل به کربن است. در شهرها این کار با ایجاد سیستم های حمل و نقل عمومیِ مؤثر امکان پذیر است.

به گزارش نشنال جئوگرافیک، بیش از 10 هزار شهر متعهد شده اند که تا سال 2050 میزان انتشار کربن خود را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 66

به "ویژگی های شهرهای سازگار با محیط زیست تا 2050" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های شهرهای سازگار با محیط زیست تا 2050"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید