معضل ترک تحصیل دبیرستانی ها در سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله میهن 128، مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: از محل قانون الحاق یک ماده به قانون تکلیف معلمان حق التدریس، 3200 معلم جذب آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان می شوند.

معضل ترک تحصیل دبیرستانی ها در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران، یارمحمد حسین بر در جلسه شورای معاونان آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: شاخص های آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان از سال 92با تدوین برنامه توسعه ملی تا حدی بهبودیافته است. برنامه توسعه ملی در همه ابعاد صندلی ویژه ای دارد و از اولویت های اصلی آموزش وپرورش محسوب می گردد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: در تحلیل و مقایسه شاخص های استان با نرم کشور در مقطع ابتدایی حجم زیادی بازمانده از تحصیل داریم و همچنین در مقطع متوسطه دوم به دلایل مختلف با معضل ترک تحصیل دانش آموزان روبرو هستیم.

حسین بر ازجمله دلایل بازماندگی و ترک تحصیل در استان سیستان و بلوچستان را شرایط مالی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و قومی دانست و بر حضور نیروهای بومی استان در شوراهای تصمیم ساز، تصمیم گیر و مؤثر مانند شورای عالی آموزش وپرورش تأکید کرد.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش وپرورش گفت: با حمایت های بی دریغ و درایت معاون آموزش ابتدایی وزارتخانه و همچنین کوشش همکاران استان، حوزه پیش دبستانی جزو بهترین شاخص ها در کشور معرفی شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان متحول گردد یک عزم فراتر از توان وزارتخانه احتیاج است و مشارکت ارگان ها، نهادها و وزارتخانه ها را می طلبد.

حسین بر یکی از شاخص هایی که باعث اتلاف هزینه ها درآموزش وپرورش می گردد را تکرار پایه در مقطع ابتدایی دانست که با 8.94درصد در سال گذشته تقریباً نزدیک به 3برابر کشور بوده است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت آموزش وپرورش، وی توانمندسازی نیروی انسانی را در کاهش شاخص های منفی مهم دانست و گفت: از محل قانون الحاق یک ماده به قانون تکلیف معلمان حق التدریس 3200نیرو جذب آموزش وپرورش استان می شوند که با آموزش این نیروها بسیاری از شاخص ها ارتقا و کمبود نیروی انسانی برطرف می گردد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش وپرورش همچنین از راه اندازی 1700مرکز آزمون (تست سنتر) در کشور تا سرانجام آذر اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 223

به "معضل ترک تحصیل دبیرستانی ها در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معضل ترک تحصیل دبیرستانی ها در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید