فیلم ، صدها خودرو در اولین روز سال جدید میلادی در فرانسه سوخت

به گزارش مجله میهن 128، پدیده آتش زدن خودروها در آستانه سال جدید میلادی در فرانسه همچنان ادامه دارد و سال جاری نیز به گفته منابع محلی تعداد بی شماری خودرو در شهرهای این کشور در آتش سوخت.

فیلم ، صدها خودرو در اولین روز سال جدید میلادی در فرانسه سوخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مراسم جشن سال جدید میلادی در فرانسه، علاوه بر اینکه با اعتصاب بخشی از کارکنان دولتی از جمله حمل ونقل روبرو بود، دستخوش وقایع مجرمانه در کنار آتش بازی های گسترده در شهرهای مختلف این کشور نیز شد.

به نوشته وبگاه شبکه راشاتودی تعدادی خرابکار و آشوبگر در شهر استراسبورگ سال 2020 را با به آتش کشیدن تعداد بی شماری از خودروهای شخصی و عمومی شروع کردند.

بر این اساس، تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی صحنه هایی را از آتش افروزی های عامدانه بعضی از فرانسوی ها در این شهر نشان می دهد که در پی آن تعداد زیادی از خودروها در آتش سوختند.

پلیس استراسبورگ تعداد دقیق خودروهای آتش گرفته را منتشر نکرد اما یک منبع به خبرگزاری فرانسه گفت تعداد این خودروها از رقم مشابه در سال گذشته بسیار بیشتر است.

به نوشته راشاتودی، در پی این آتش افروزی ها عده ای مجروح شدند و پلیس فرانسه نیز چند نفر را بازداشت کرد.

تصاویری که از استراسبورگ مخابره شده همچنین نشان می دهد که بسیاری از خودروها واژگون شده و در حال سوختن در آتش هستند و پلیس ضد شورش فرانسه نیز برای برقراری مجدد نظم، به دنبال خرابکاران است.

بر این اساس، پدیده آتش زدن خودروها در روز اول سال میلادی در فرانسه، اتفاقی است که طی چند سال اخیر در حال رخ دادن و گسترده شدن است. برای نمونه در شب سی ویکم دسامبر 2018، مجموع 1031 دستگاه خودرو در سراسر فرانسه به آتش کشیده شد. این رقم برای سال قبل از آن 935 دستگاه بود.

روز گذشته نیز در جریان حوادث مرتبط با انفجار مواد محترقه دست ساز در جشن های سال نو میلادی در شمال شرقی فرانسه، دست کم یک نفر کشته و بیش از بیست نفر دیگر مجروح شدند. (جزئیات بیشتر)

این اتفاقات در حالی است که از حداقل دو هفته قبل اعتصابات در فرانسه باعث فلج شدن سیستم حمل و نقل این کشور شده و اتحادیه های کارگری همچنان خواهان تداوم این اعتصابات به سال جدید نیز هستند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 351

به "فیلم ، صدها خودرو در اولین روز سال جدید میلادی در فرانسه سوخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، صدها خودرو در اولین روز سال جدید میلادی در فرانسه سوخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید