سرای ذبیحیان به صورت مشارکتی بازسازی می گردد

به گزارش مجله میهن 128، به موجب تفاهم نامه به عمل آمده با مالک سرای ذبیحیان، این بنا به صورت مشارکتی از اعتبارات ملی بازسازی و سامان دهی می ­شود.

سرای ذبیحیان به صورت مشارکتی بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران زنجان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: برای استحکام بخشی، بازسازی و ساماندهی سراهای بازار تاریخی زنجان ضروری است بازاریان به صورت جدی مشارکت داشته باشند.

امیر ارجمند گفت: سرای ذبیحیان باسابقه تاریخی در بازار زنجان است که باید کوشش کنیم دچار تخریب بیشتر نگردد.

وی استقبال بهره برداران را از بازسازی و احیای بناهای تاریخی استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از سویی این مجموعه تاریخی یکی از جاذبه های شاخص گردشگری استان است که در راستای بازسازی بخش های مختلف آن تمامی امکانات معاونت میراث فرهنگی را به کار گرفته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: بازار یکی از مهم ترین عناصر شهری در بافت شهرهای تاریخی ایران محسوب می گردد. این بنای ارزشمند تاریخی در قلب بافت قدیمی زنجان است و سراها یکی از مهم ترین عناصر کالبدی بازار آن هستند که از نظر سامان دهی، حفاظت و بازسازی همیشه موردتوجه میراث فرهنگی بوده است. این بازسازی در راستای احیای سراها و تبدیل کردن آن ها به بازارچه های صنایع دستی است.

ارجمند اظهار کرد: این تفاهم نامه با احیای بافت تاریخی- هویتی و فرهنگی این شهر تاریخی زمینه توسعه گردشگری در این شهرستان را فراهم می نماید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1301

به "سرای ذبیحیان به صورت مشارکتی بازسازی می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرای ذبیحیان به صورت مشارکتی بازسازی می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرای ذبیحیان به صورت مشارکتی بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید