خوزستانی ها هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند

به گزارش مجله میهن 128، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به آماده باش ستاد عملیات پاسخ به بحران در پی بارندگی شدید، از مردم خوزستان خواست از قرار دریافت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به طور جدی خودداری کنند.

خوزستانی ها هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند

کیامرث حاجی زاده در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بارش شدید باران پاییزی اظهار کرد: لازم است همه اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان ها و فرمانداران، بخشداران، شهرداران و دستگاه های امداد و نجات به حالت آماده باش باشند.

وی بیان نمود: مسئولان ادارات، کشیک شبانه روزی مقابله با بحران را در همه دستگاه های اجرایی خوزستان برقرار کنند و مسئولان شرکت های توزیع برق، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، حمل و نقل و راهداری، دستگاه های عملیاتی و خدماتی در محل کار خود حضور داشته باشند.

حاجی زاده گفت: با توجه به تداوم وضعیت بارندگی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ و تندباد لحظه ای و آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب سطحی، سیلابی شدن مسیل ها، احتمال تگرگ و صاعقه و مه آلود شدن جاده های کوهستانی به همراه کاهش میدان دید افقی در خوزستان، لازم است مردم هر گونه هشدار را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در شرایط شرایط نامساعد جوی حتما به توصیه های ایمنی و احتیاطی توجه شود و از تردد، توقف، اسکان و برپایی کمپ و چادر و هر نوع فعالیت عمومی یا چرا و تعلیف احشام در مسیل ها، مناطق کوهستانی و مرتفع، دره ها و سایر مناطق پرخطر و مستعد وقوع سیلاب، صاعقه و سقوط اجسام ممانعت شود. همچنین، بر لزوم رعایت فاصله ایمن از این مناطق تاکید مکرر می شود.

وی یادآور شد: شهروندان، روستاییان و عشایر به اخطاریه ها، هشدارها و اطلاعیه های ستاد مدیریت بحران توجه جدی داشته باشند و از قرار دریافت در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها به طور جدی خودداری کنند.

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: میزان بارش ناگهانی باران در اهواز در یک ساعت گذشته 39.7 میلیمتر بوده است.

وی بیان نمود: راستا احتمالی طوفان تندری در اهواز، به سمت شهرهای رامهرمز، باغملک، ایذه و دهدز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 180

به "خوزستانی ها هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستانی ها هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید