خبرنگاران موزه و مکان های تاریخی اصفهان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند

به گزارش مجله میهن 128، اصفهان - خبرنگاران - مسئول موزه ها و بناهای تاریخی شهر اصفهان گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا همه موزه ها و مکان های تاریخی این استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

خبرنگاران موزه و مکان های تاریخی اصفهان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند

سید روح الله سیدالعسگری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: طبق بخشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مدیریت بازدیدها و تعطیلی موزه ها بر عهده ستاد کرونا در استان ها واقع شده است و بر همین اساس امروز در جلسه ستاد کرونا در استانداری اصفهان تصمیم به تعطیلی اماکن تاریخی گرفته شده است.

پیش از این در استان های فارس، همدان و یزد کلیه اماکن و موزه ها تعطیل شدند. در استان اصفهان اماکن گردشگری در شهرستان های خور و بیابانک، آران و بیدگل و کاشان تعطیل بودند.

روزهای گذشته بخشنامه نوروز 99 ازسوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مبنی بر افزایش بازدید ساعت اداری موزه ها و اماکن تاریخی صادر شد و این وزارت خانه در اصلاحیه ای همه تصمیمات در خصوص تعطیلی موزه ها و اماکن تاریخی را برعهده ستاد مبارزه با کرونا گذاشت.

ساغر حمیدی مسئول امور موزه های اصفهان در این باره به خبرنگاران گفت:تا امروز موزه های اصفهان باز بودند و در خصوص تعطیلی موزه ها و بناهای تاریخی تاکیدی نبود. مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اما منتظر دستور ستاد کرونا بودند.

وی اضافه کرد: در شریط بحرانی باید اولویت ها را در نظر بگیریم و اینکه تا چه حد می توانیم در این شرایط تجهیزات ضدعفونی در موزه ها مهیا کنیم. به همین دلیل مسئولان باید در این خصوص تصمیمات جدی بگیرند.

حمیدی بیان داشت: کارکنان در این مدت کوشش می کردند مراقبت های بهداشتی را داشته باشند. خوشبختانه بازدیدکننده هم کم بود ولی فضاهای عمومی در بحران کرونا خطرناک است و باید اولویت ها را در نظر بگیریم.

موزه های نایین، نطنز، سمیرم، زواره، باغ فین کاشان، موزه هنرهای تزیینی، کاخ موزه چهلستون و عالی قاپو از جمله موزه های استان اصفهان هستند.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش دنیا، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های وزوان ، مزدآباد و مون به ثبت دنیای رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

همچنین در استان اصفهان بیش از 600 خانه تاریخی وجود دارد که بیش از نیمی از آنها در شهر اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 475

به "خبرنگاران موزه و مکان های تاریخی اصفهان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موزه و مکان های تاریخی اصفهان تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید