حکمرانی مجازی، اقدامات جدید چین برای مقابله با محتوای ناسالم اینترنتی

به گزارش مجله میهن 128، اداره فضای سایبری چین گفت این کشور برای مقابله با انتشار محتوای ناسالم در فضای مجازی رویه ها و ابتکار عمل های تازه ای را اجرا می نماید.

حکمرانی مجازی، اقدامات جدید چین برای مقابله با محتوای ناسالم اینترنتی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، جلوگیری از انتشار محتوای مروج خشونت و ابتذال، مقابله با سوءاستفاده از الگوریتم های اینترنتی، کلاهبرداری آنلاین، خشونت سایبری، فعالیت کسب و کارهای غیرقانونی و نشر اخبار دروغین از جمله اهداف اجرای ابتکار عمل های یادشده است.

بر همین اساس قوانین تازه ای وضع شده و عموم مردم نیز از آنها آگاه می شوند. این قوانین حد و مرز استفاده بچه ها از اینترنت را تعیین نموده و پلتفرم های پخش زنده و نمایش ویدئو و نیز گروه های اجتماعی آنلاین را سازمان دهی می نمایند. بر همین اساس حذف محتوای زننده و خشن و مضر برای بچه ها و نوجوانان تسهیل خواهد شد.

همچنین با توجه به رفتارهای زننده بعضی هواداران شخصیت های مشهور در اینترنت که سلامت روحی و جسمی مردم را به خطر می اندازند، مجازات هایی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد. از سوی دیگر بر مبنای قوانین تازه افرادی که سبک های زندگی عجیبی را برای نمایش مواد غذایی مختلف و تبلیغات اینترنتی و افزایش کلیک ترویج نمایند باید جوابگو باشند.

بر اساس اعلام اداره فضای سایبری چین تا به حال بیش از 60 هزار پست متخلف، کانال پخش محتوای ویدئویی در اینترنت و 3609 حساب کاربری قانون شکن در چین شناسایی و حذف شده اند و با وضع قوانین جدید برخورد با این تخلفات افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1245

به "حکمرانی مجازی، اقدامات جدید چین برای مقابله با محتوای ناسالم اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکمرانی مجازی، اقدامات جدید چین برای مقابله با محتوای ناسالم اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید