تور ارزان آلمان: به زودی سفر در شهرهای آلمان، کمتر از یک فنجان قهوه هزینه خواهد داشت!

به گزارش مجله میهن 128، کاهش هزینه حمل و نقل عمومی، یکی از ایده هایی است که در آلمان برای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی مطرح شده است.

تور ارزان آلمان: به زودی سفر در شهرهای آلمان، کمتر از یک فنجان قهوه هزینه خواهد داشت!

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

از آنجایی که آلودگی ناشی از وسایل حمل و نقل و ماشین ها، نتایجی مخرب روی سلامتی ما و محیط زیست دارد، کشور آلمان امیدوار است که بتواند شهروندان بیشتری را به استفاده از اتوبوس، قطار و مترو تشویق کند. این کار را به وسیله ارائه تخفیف برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انجام می دهد و و طرحی دارد که در آن، قیمت بلیط را به روزی یک یورو کاهش داده است.

آلمان شبکه حمل و نقل عمومی قابل اطمینان، مدرن و هماهنگی دارد. تقریبا 88 درصد از شهروندان در این کشور کمتر از یک کیلومتر تا ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی فاصله دارند. در واقع در همه شهرهای بزرگ و میانه این کشور، به راحتی می توان بدون ماشین، در شهر جابه جا شد. با طرح تازهی که قرار است اجرا گردد، سفر در آلمان برای شهروندان شهرهای بزرگ و حتی حومه، راحت تر و مقرون به صرفه تر می گردد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان (SDP) پیشنهاد داده است که قیمت بلیط های سالانه وسایل حمل و نقل عمومی به 365 یورو یعنی روزی یک یورو کاهش پیدا کند. این برنامه برای مبارزه با تغییر اقلیم به وسیله تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اجرا می گردد.

بلیت های سالانه تازه برای همه اتوبوس ها، قطارها و متروی داخل یک شهر قابل استفاده است ولی برای سفر در مسیرهای طولانی معتبر نیست. این بلیت های 365 یورویی در شهرهای بن و روتلینگتن در ابتدای سال برای سنجش اندازه موفقیت آن معرفی گردید تا اندازه تاثیرگذاری آن آنالیز گردد. مونیخ هم در پی تامین سرمایه برای اجرای این برنامه است. میشل مولر شهردار برلین هم در کوشش است تا برنامه مشابهی را اجرا کند.

این طرح پیشنهادی از روی طرحی مشابه در وین مدل سازی شده است. در مرکز اتریش، بلیت سالانه وسایل حمل و نقل عمومی 365 یورو است و از جمعیت کمتر از 2 میلیونی این شهر، 800 هزار نفر از این بلیت ها استفاده می نمایند.

با وجود این بلیت ها، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بسیاری مقرون به صرفه تر و سریع تر از ماشین شخصی است و فضاهای پارکینگ به نواحی حومه منتقل شده است.

در حالی که این طرح، مجذوب کننده به نظر می رسد، ممکن است در آلمان چالش هایی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر افراد زیادی از این طرح استقبال نمایند، شبکه حمل و نقل عمومی باید برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون مردم، توسعه پیدا کند.

با وجود اینکه دولت آلمان متعهد شده است که طرحی به نام Verkehrswende یا انقلاب سبز بخش حمل و نقل را اجرا کند؛ ولی هنوز تعیین نیست که این پیشنهاد حزب سوسیال دموکرات با پشتیبانی و حمایت دولت آلمان روبرو گردد یا خیر.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1611

به "تور ارزان آلمان: به زودی سفر در شهرهای آلمان، کمتر از یک فنجان قهوه هزینه خواهد داشت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: به زودی سفر در شهرهای آلمان، کمتر از یک فنجان قهوه هزینه خواهد داشت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید