ادامه داشتن ساخت موزه عظیم سمنان با صرفه جویی 15 میلیاردی

به گزارش مجله میهن 128، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، ادامه داشتن ساخت موزه عظیم سمنان با صرفه جویی 15 میلیاردی مشاهده می شود.

ادامه داشتن ساخت موزه عظیم سمنان با صرفه جویی 15 میلیاردی

قضیه چیست؟

محمد طاهریان ابراز داشت: عملیات ساخت موزه عظیم سمنان پس از 16 سال توقف، از چند ماه گذشته شروع شده و متوقف نمی گردد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت موزه عظیم سمنان متوقف نیست و کار گودبرداری موزه به خاتمه رسیده، اضافه نمود: موزه عظیم سمنان از مهمترین طرح های توسعه ای و اولویت دار این اداره کل و یکی از اساسی ترین مطالبات استان در حوزه گردشگری است.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: با پیگیری های مستمر، مطالعات و طراحی مجموعه موزه از سال گذشته و بر اساس استانداردهای جدید انجام شد و نقشه های اجرایی موزه به تایید اداره کل موزه های کشور رسیده است.

طاهریان بیان نمود: پس از خاتمه عملیات گودبرداری، در حال حاضر اجرای بخشی از فوندانسیون این پروژه شروع شده است.

وی ادامه داد: پس از گودبرداری و پیش بینی سازه نگهبان که متحمل هزینه بالایی بود، برای پیشبرد بهتر و جلوگیری از صرف هزینه های اضافی، پروژه در مقطعی کوتاه متوقف و آزمایشهای ویژه ای در محل پروژه برای تصمیم گیری حذف سازه نگهبان صورت گرفت.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان بیان نمود: پس از آزمایشهای مکانیک خاک و آنالیز دقیق پروژه موضوع حذف سازه نگهبان توسط آزمایشگاه مکانیک خاک تائید شد و این اقدام زمینه بیش از 15 میلیارد ریال صرفه جویی در اجرای پروژه را فراهم کرد. طاهریان توضیح داد: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه از سرگرفته شده و کارگاه ساخت فعال است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 985

به "ادامه داشتن ساخت موزه عظیم سمنان با صرفه جویی 15 میلیاردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه داشتن ساخت موزه عظیم سمنان با صرفه جویی 15 میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید