اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها و واحدهای تولیدی

به گزارش مجله میهن 128، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در واحد های کاری سبب شده است تا حقوق کارگران ضایع گردد.

اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها و واحدهای تولیدی

محمدرضا تاجیک رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در مصاحبه با خبرنگار درباره طرح طبقه بندی مشاغل براساس مدرک تحصیلی و سابقه کار کارگران اظهار کرد: متاسفانه برخی از کارفرما ها با سوء استفاده از نبود نظارت بر اجرای قوانین از اجرای طرح طبقه بندی مشاغلی در کارگا ها یا واحد ها تولیدی خودداری می نمایند و باتوجه به قرارداد های موقت حق سنوات آن ها در نظر گرفته نمی گردد.

وی ادامه داد: در برخی از صنوف با کارگرانی که 10 سال سابقه کار دارند مانند یک تازه کار برخورد می گردد و اجرا نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در این گارگاه ها سبب شده است تا بعد از تصویه حساب، حداقل دستمزد را دریافت نمایند و این مسئله موجب می گردد تا حقوق کارگران ضایع گردد.

وی اضافه نمود: باتوجه به اینکه پایه سنوات بعد از یک سال باید برای کارگر لحاظ گردد برخی از کارفرمایان این حقوق را برای کارگر در نظر می گیرند، ولی از آن طرف به نوعی در صدد ابطال حقوق آنان با اجرا نکردن طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

وی توضیح داد: طرح طبقه بندی مشاغل موجب می گردد تا فرد باتوجه به سابقه کار و مدرک تحصیلی دستمزدی به حقوق آن اضافه نموده گردد که برای برخی از مشاغل هم این مقدار افزایش حقوق مشخص هم شده است، ولی در واحدی احتیاج به راننده است و مدرک تحصیلی مورد احتیاج حداقل دیپلم است و متاسفانه این واحد با استخدام یک فرد لیسانسه حقوقی به مقدار مدرک تحصیلی دیپلم می دهد و با دور زدن قانون و نبود نظارت در اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کوتاهی می نماید.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: برخی از کارگران هم اذعان دارند که این طرح برای آن ها اجرا شده است، ولی به صورت 100 درصد نبوده و رضایت آنان را جلب نکرده است.

تاجیک گفت: در همه کارگاه ها و کسانی که کارگران را استخدام می نمایند و طرح طبقه بندی مشاغل در آن ها رعایت می گردد این امر مهم است تا یک نماینده کارگری هم در آن کمیته برای دفاع از حق و حقوق کارگران حضور داشته باشد تا ساختار طرح طبقه بندی مشاغل درست تعریف گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1375

به "اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها و واحدهای تولیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی نشدن طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها و واحدهای تولیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید