انتقال پیروز از تهران منتفی شد ، اگر بنا بر انتقال هم باشد به دلیل کمبود هزینه نیست

به گزارش مجله میهن 128، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: تا فروردین ماه قطعاً پیروز در پارک پردیسان تهران خواهد ماند و انتقالش به منطقه توران فعلاً منتفی است.

انتقال پیروز از تهران منتفی شد ، اگر بنا بر انتقال هم باشد به دلیل کمبود هزینه نیست

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا ابدالی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش درباره سرانجام انتقال پیروز به توران و شائبه های انتقال آن به توران در استان سمنان گفت: تا فروردین ماه که قطعاً پیروز در پارک پردیسان تهران باقی خواهد ماند و انتقال آن فعلاً منتفی است.

وی اضافه نمود: برای نگهداری از این یوزپلنگ اعتباراتی در نظر گرفته شده و اگر هم بنا بر انتقال باشد، به دلیل کمبود هزینه نیست و دلایل مختلف در کمیته ویژه بررسی و تصمیم گیری می شود.

گفتنی است پیروز، یوزپلنگی آسیایی و فرزند ایران و فیروز است که در روز 11 اردیبهشت 1401 متولد و به نماد یوزپلنگ ایرانی تبدیل شده است. این یوز تنها توله باقی مانده از سه فرزند ایران است. روز گذشته نیز سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی 2 یوزپلنگ تازه متولد شده از طریق یک چوپان در منطقه توران خبر داد.

بیشتر بخوانید؛

  • ماجرای 2 توله یوزپلنگ و مرد چوپان | تولد یوز در فصل پاییز پدیده ای نادر است | اثری از مادر توله یوزها نیست | توله ها زنده می مانند؟

روز 29 آبان امسال حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود: سازمان ترجیح می دهد از هزینه های نگهداری پیروز بکاهد و به هزینه های حفاظت از یوز در طبیعت بیفزاید. یک روز بعد اکبری گفت: هوای تهران بیشتر مواقع آلوده است و می تواند مسائل تنفسی هم برای پیروز ایجاد کند. در حالی که منطقه توران این چنین نیست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آذر 1401 بروزرسانی: 13 آذر 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1778

به "انتقال پیروز از تهران منتفی شد ، اگر بنا بر انتقال هم باشد به دلیل کمبود هزینه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال پیروز از تهران منتفی شد ، اگر بنا بر انتقال هم باشد به دلیل کمبود هزینه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید