آیپد پرو 2022 با تراشه تازه و نمایشگر بزرگ تر رجحان بر آیپد ایر 5 را نشان می دهد

به گزارش مجله میهن 128، همانطور که احتمالاً در جریان هستید، اپل در رویداد Peek performanceهفته قبل خود از آیپد پرو نو 2022 رونمایی نکرد. اگر می خواهید بدانید که این محصول نو اپل چه زمانی معرفی می گردد، تحلیلگر و روزنامه نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ یعنی مارک گورمن به آن پاسخ داده است. در مراسم اپل، این شرکت از آیپد ایر 5 رونمایی کرد که به تراشه M1 مجهز است و از نسل پنجم اینترنت همراه (5G) پشتیبانی می نماید. باید خاطر نشان کنیم که تراشه M1 در آیپد پرو 2021 نیز مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.

آیپد پرو 2022 با تراشه تازه و نمایشگر بزرگ تر رجحان بر آیپد ایر 5 را نشان می دهد

آیپد ایر 5 از نمایشگری با میزان مشابه آیپد پرو بهره می برد (10.9 اینچ در مقابل 11 اینچ آیپد پرو). بعلاوه از دیگر ویژگی های این تبلت نو اپل می توان به 8 گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی اشاره نمود. ضمناً نباید فراموش کنیم که یک دوربین اولترا واید سلفی با دقت 12 مگاپیکسل در پنل جلویی این گجت هوشمند تعبیه شده که کاربران از آن می توانند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. بعلاوه این دوربین از فناوری Center Stage و فیلم برداری 4K هم پشتیبانی می نماید.

با مقایسه مشخصات این تبلت با نسخه کوچک تر آیپد پرو در می یابیم که مدل پرو با مشخصاتی نظیر نمایشگر پروموشن، حافظه رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 2 ترابایت، آرایش دوگانه سیستم دوربین عقب با سنسور 10 مگاپیکسلی اولترا واید با فناوری لیدار، تعداد بلندگوهای بیشتر و باند 5G MMWave نسبت به آیپد ایر 5 همچنان رجحان دارد. باید اشاره کنیم که مدل 12.9 اینچی آیپد پرو نیز به علت داشتن نمایشگر mini LED نسبت به نسل نو آیپد ایر انتخاب مناسب تری برای خرید خواهد بود.

مارک گورمن در گزارش های قبلی خود ادعا نموده بود که مدل های نو آیپد پرو به این زودی ها معرفی نخواهند شد و ساخت آن ها بیش از یک سال طول می کشد. اما او اکنون در نوترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ اعلام نموده که آیپد پروهای نو احتمالاً پاییز سال جاری روانه بازار خواهند شد. باید خاطر نشان کنیم که اپل در فرودین ماه سال جاری از مدل های فعلی آیپد پرو رونمایی کرد.

او معتقد است که مدل های نو آیپد پرو با سری نو تراشه های M2 که ظاهرا با فرآیند ساخت 3nm فراوری می گردد، در اختیار کاربران قرار می گیرند. انتظار می رود که پردازنده M2 همچون تراشه M1 مجهز به هشت هسته باشد اما پردازنده گرافیکی آن از 10 هسته بهره ببرد. در خصوص مشخصات و طراحی مدل های آیپد پرو 2022 شایعات و حدس های زیادی وجود دارد که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

ادعا شده که آیپد پرو نو ممکن است از ویژگی شارژ MagSafe که قبلا شایعه شده بود، بهره نبرد. پیش تر اما گزارش ها و شایعه ها از قابلیت مخفی لوگوی اپل در آیپد پرو نو خبر دادند که می تواند به عنوان یک پورت MagSafe عمل کند. طبق گزارش وب سایت 9to5Mac، اپل در حال آزمایش نمونه اولیه مدل های آیپد پرو است که لوگوی آلومینیومی فعلی را با لوگوی شیشه ای عوض می نماید.

بسته به میزان سیم پیچ های شارژ بی سیمی که به وسیله اپل استفاده می گردد، این اقدام باید به عملکرد شارژ بی سیم اجازه دهد که بدون مانع کار کند. بعلاوه گفته می گردد که نمونه های اولیه آهنرباهای قوی تری دارند که به جلوگیری از افتادن آن ها یاری می نمایند و بعلاوه ممکن است از سرعت شارژ بی سیم سریع تری نسبت به آیفون پشتیبانی نمایند.

باید خاطر نشان کنیم که آیپد پرو 2022 با طراحی نوی وارد بازار گجت های هوشمند خواهد شد. طبق گزارش MyDrivers، آیپد پرو 2022 از هر 4 طرف نمایشگر حاشیه های کمتری خواهد داشت. از آنجایی که این حاشیه ها بسیار کوچک شده اند، اپل از یک بریدگی در بالای تبلت برای قرار دادن دوربین سلفی استفاده می نماید. غول کوپرتینویی از رویکرد مشابه ای در مک بوک پرو M1 و M1 مکس استفاده خواهد نمود؛ یعنی حاشیه های نمایشگر را باریک و در عین حال از بریدگی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی بهره می برد. در گزارش دیگر به موضوع پرداخته شده که اپل میخواهد بار دیگر فقط برای آیپد پرو 12/9 اینچی از پنل Mini-LED استفاده کند و مدل 11 اینچی از این مشخصه بهره مند نخواهد شد. احتمالاً در روز های آینده خبر های بیشتر و دقیق تر در خصوص این تبلت های نو منشر خواهد شد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1640

به "آیپد پرو 2022 با تراشه تازه و نمایشگر بزرگ تر رجحان بر آیپد ایر 5 را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپد پرو 2022 با تراشه تازه و نمایشگر بزرگ تر رجحان بر آیپد ایر 5 را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید