کفش های قرمز تو مناسب بلندخوانی والدین و مربیان برای بچه ها است

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، شبنم اسماعیل زاده شبستری، مترجم و فعال ادبیات کودک و نوجوان در آیین رونمایی آثار جدیدش، دریافت جایزه مدال طلایی جایزه Moonbeam Childrens Book Awards به وسیله جان هاتن برای کتاب تصویری کفش های قرمز تو را یکی از اهداف خود برای ترجمه این داستان برشمرد و گفت: این اثر به علت ساختار شعرگونه و روایت تصویری اش، مناسب بلندخوانی والدین و مربیان برای بچه ها است.

کفش های قرمز تو مناسب بلندخوانی والدین و مربیان برای بچه ها است

اسماعیل زاده با بیان اینکه جان هاتن پزشک متخصص بچه ها و علاقه مند به ادبیات و کتاب است، اضافه نمود: این نویسنده در داستان تصویری کفش های قرمز تو به وسیله گفت وگوهای درخور توجه پدر و دختر شخصیت داستان، به روند شکل گیری رشد و استقلال بچه ها پرداخته است.

فرزانه رحمانی، نویسنده و فعال ادبیات کودک و نوجوان نیز در این نشست، کفش های قرمز تو را مانند سروده ای برای یادآوری خاطرات گذشته همه افراد در مسیر استقلال توصیف کرد و گفت: زمین خوردن کودک، افتادن در جوی آب و رویدادهایی از این قبیل، در ستایش عشق بی قیدوشرط والدین به بچه ها و نمایش شگفت انگیز رشد انسان هاست.

انتشارات بازی و اندیشه کتاب کفش های قرمز تو اثر جان هاتن با تصویرگری لیا بوشُ را با ترجمه شبنم اسماعیل زاده شبستری در شمارگان هزار نسخه و به بهای 65 هزار تومان برای گروه سنی ب منتشر نموده است.

پشت جلد این کتاب نوشته شده است:

روایت لحظه های ناب و سرشار از با هم بودن پدر و فرزندی. قصه ای که روزگار پیری و فرسودگی را برای بچه ها تبیین می نماید.

واگن بازنشسته نام اثر دیگری از شبنم اسماعیل زاده شبستری به قلم گوکنیل اوزکوک است که رونمایی شد.

اسماعیل زاده که این کتاب را از زبان ترکی استانبولی به فارسی برگردانده است، انتقال پیغام های مفید به مخاطب را که در ادبیات کودک و نوجوان کمتر به آن پرداخته می گردد از دلایل انتخاب این کتاب برای ترجمه ذکر کرد و اضافه نمود: نویسنده این کتاب که از کودکی دست به قلم بوده، با روایت واگن پیری که به علت فرسودگی کنار گذاشته شده، چگونگی یاری دوستان برای سرانجام دادن به حسرت و تحقق آرزوها را به مخاطب انتقال می دهد.

فرزانه رحمانی، کارشناس کتاب کودک نیز در این نشست درباره این اثر گفت: واگن بازنشسته در ستایش دوستی و مراقبت از سالمندان است و به مخاطب یادآور می گردد وقتی دیگر کاری از کسی برنمی آید، دوستان و اطرافیان چگونه می توانند به داشتن احساس خوب و از بین بردن ناراحتی دیگران یاری نمایند.

انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان کتاب واگن بازنشسته را با تصویرگری مصطفی دلی اوغلو در 32 صفحه، شمارگان دو هزار و 500 جلد و به بهای 32 هزار تومان برای گروه سنی نونهال (بالای 9 سال) منتشر نموده است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

قطار حرکت کرد. واگن پیر هیجان زده فریاد کشید: حرکت می کنم! حرکت می کنم! گربه ها و سگ ها، جلوی راه آهن منتظر واگن بودند. نگران بودند که نکند چرخ هایش مسئله ای پیدا کند. واگن پیر وقتی از جلوی آنها رد شد، همه برایش پنجه تکان دادند. تمام پرنده ها در یک صف طولانی، پشت واگن پیر پرواز کردند تا او را همراهی نمایند..

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 شهریور 1402 بروزرسانی: 13 شهریور 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1894

به "کفش های قرمز تو مناسب بلندخوانی والدین و مربیان برای بچه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش های قرمز تو مناسب بلندخوانی والدین و مربیان برای بچه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید