پیامک فعال سازی گوشی موبایل جعلی است

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران، اخیرا پیامکی برای بعضی افراد ارسال شده و از آنها خواسته شده جهت جلوگیری از قطع شدن تلفن همراه خود مبلغی را به سامانه همتا واریز نمایند.

پیامک فعال سازی گوشی موبایل جعلی است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

کاربر به وسیله لینک موجود در این پیامک به صفحه ای شبیه به سامانه گمرک و سپس شبیه پرداخت بانکی راهنمایی می گردد که مشخصات کارت بانکی را از کاربر دریافت می نماید.

سامانه اطلاع رسانی طرح ثبت و رجیستری تلفن همراه با اعلام هشدار به کاربران خاطرنشان کرد این روش یکی از شیوه هایی است که کلاه برداران برای دستبرد زدن به حساب های بانکی افراد از آن استفاده می نمایند و پیامک ارسال شده مبنی بر اینکه دستگاه شما قانونی است اما فعال نشده و برای جلوگیری از قطع شدن شبکه موبایل تا 24 ساعت جهت فعال سازی به آدرس hamta.cc اقدام کنید جعلی است.

این سامانه اعلام نموده کاربران در صورت ملاحظه چنین مواردی مراتب را در اسرع وقت به وسیله بخش گزارش مردمی درگاه اینترنتی پلیس فتا گزارش دهند.

در این زمینه همتا خاطرنشان کرد هر گونه اطلاع رسانی در زمینه طرح ثبت و رجیستری تلفن همراه به وسیله سرشماره پیامکی HAMTA انجام می گیرد همچنین کاربران در صورت دریافت هر گونه پیامک با محتوای مشکوک می توانند موضوع را با مرکز پاسخگویی سامانه همتا به شماره 096366 طرح نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 297

به "پیامک فعال سازی گوشی موبایل جعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک فعال سازی گوشی موبایل جعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید