هشدار نارنجی هواشناسی، رگبار و رعد و برق در 7 استان

به گزارش مجله میهن 128، در هشدار نارنجی سازمان هواشناسی رگبار و رعد و برق در 7 استان پیش بینی می گردد که این پدیده جوی می تواند اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد.

هشدار نارنجی هواشناسی، رگبار و رعد و برق در 7 استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق در هفت استان و آبگرفتگی معابر عمومی از فردا تا سه شنبه (14 تا 16 خردادماه) هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک زمان یک شنبه (14 خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، شمال هرمزگان و ارتفاعات سمنان، دوشنبه (15 خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال غرب اصفهان، شرق مرکزی و سه شنبه (16 خردادماه) برای ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات مازندران پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیلها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ وجود دارد.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی اجتناب از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت و لایروبی کانال ها و آبروها را توصیه می نماید.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 خرداد 1402 بروزرسانی: 17 خرداد 1402 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1860

به "هشدار نارنجی هواشناسی، رگبار و رعد و برق در 7 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نارنجی هواشناسی، رگبار و رعد و برق در 7 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید