ساحل صدف؛ جاذبه شگفت انگیز و زیبای استرالیا (تور استرالیا)

به گزارش مجله میهن 128، ساحل صدف در غرب استرالیا در خلیج کوسه و در نقطه ای به نام لاریدون بایت LHaridon Bight واقع شده است و یکی از برترین سواحل صدفی جهان و خانه بیلیون ها صدف ریز است که حتی تا عمق 10 متر نیز ادامه یافته است.

ساحل صدف؛ جاذبه شگفت انگیز و زیبای استرالیا (تور استرالیا)

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

در این ساحل به جای ماسه صدف خواهید دید. تنها به شن های ساحل اکتفا نکنید، وارد آب شوید و در زیر نور شفاف خورشید و آب زلال منطقه ها کم عمق نیز در پی صدف های زیبا یا فسیل های سنگی دریایی بگردید. جالبی ماجرا این است که این ساحل ماسه ای قدمتی به مقدار 4000 سال پیش دارد و از آن موقع به طور طبیعی در این ساحل، صدف جمع می شده است. نتیجه جمع شدن صدف در طی این همه سال، 60 کیلومتر ساحل طولانی و سفید برفی تشکیل شده از صدف است که در سمتی با آبی دریای بی کران همراه شده و تا عمق 6 تا 10 متری در اقیانوس فرو می رود.

این ساحل بکر و طبیعی به همراه آب های زلال و کریستالی اش گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید تا شنا نمایند، در زیر تابش آفتاب لحظات آرامش قسمتی را بگذارنند و در جایی پر از صدف عکس هایی فراموش نشدنی بیندازند. نکته جالب درباره آب های این ساحل این است که در صورتی که چندان شندر صورتی که ماهری هم نباشید می توانید با خیال راحت به داخل آب بزنید چون مقدار شوری آب آنقدر زیاد است که تا حدی روی آب شناور می مانید.

این ساحل بیش از 70 کیلومتر طول دارد و عمق این صدف ها در آن از 3 تا 10 متر است. در این ساحل، صدف ها به شکلی تماشایی و خارق العاده جایگزین ماسه ها و شن ها شده اند و راه رفتن و قدم زدن در آن تجربه ای است که آن را در نقاط کمی از جهان می توانید امتحان کنید. برای رفتن به این ساحل استثنائی می توانید در شهر دنهام سوار وسایل حمل و نقل عموخواهید شد و پس از 45 دقیقه به این ساحل تماشایی برسید.

اهمیت این ساحل زمانی برایتان بیشتر خواهد شد که بدانید به غیر از این ساحل تنها یک نقطه در جهان وجود دارد که تا این حد صدف دارد. در صورتی که فکر می کنید که این صدف ها فقط لایه سطحی این ساحل را پوشانده در اشتباهید چون در بعضی از بخش های ساحل، عمق لایه های صدفی گاهی به 10 مترهم می رسد.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 آبان 1401 بروزرسانی: 17 آبان 1401 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1768

به "ساحل صدف؛ جاذبه شگفت انگیز و زیبای استرالیا (تور استرالیا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساحل صدف؛ جاذبه شگفت انگیز و زیبای استرالیا (تور استرالیا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید