دکمه های مجازی گوشی های سال 2020 را ضدآب می نمایند

به گزارش مجله میهن 128، در سال 2020 با از راه رسیدن گوشی های مجهز به دکمه های مجازی شاهد ارتقای قابل توجه قابلیت های ضدآب آنها خواهیم بود.

دکمه های مجازی گوشی های سال 2020 را ضدآب می نمایند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از تک تایمز، یکی از عوامل آسیب پذیر شدن گوشی ها در برابر آب استفاده از دکمه های فیزیکی در آنها است. پیش بینی می گردد در سال 2020 طیف گسترده ای از گوشی ها تنها شاهد وجود دکمه های مجازی باشند و همین امر جلوی نفوذ آب به تلفن های همراه را می گیرد.

در حال حاضر بیشتر گوشی ها دارای دکمه هایی برای تنظیم صدا، روشن و خاموش کردن و غیره هستند. اما استفاده از حسگرهای مافوق صوت نصب دکمه های مجازی را بر روی گوشی ها ممکن می نماید که مهم ترین مزیت آنها طراحی بدنه گوشی به شکل یکپارچه و افزایش دوام و عمر تلفن های همراه است.

یک موسسه نوپا به نام التراسنس در حال مذاکره با بعضی شرکت های سازنده تلفن همراه است تا این فناوری را در اختیار آنها قرار دهد. این شرکت به همین منظور تراشه کوچکی در ابعاد 1.4 میلیمتر در 2.4 میلیمتر فراوری نموده که در ازای آن به 0.5 میلیمتر می رسد و امواج صوتی غیرقابل شنیدن توسط انسان را فراوری می نماید که انتقال فرامین را با دکمه های مجازی ممکن می نماید.

تراشه یادشده بخش اصلی حسگری به نام تاچ پوینت را تشکیل می دهد که برای طراحی دکمه های مجازی به کار می فرایند و قرار است ماه آینده در نمایشگاه سی ای اس 2020 در معرض دید علاقمندان قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 333

به "دکمه های مجازی گوشی های سال 2020 را ضدآب می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکمه های مجازی گوشی های سال 2020 را ضدآب می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید