درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی در بدخشان افغانستان

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آوا، ثناءالله روحانی سخنگوی فرمانده پلیس ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان امروز سه شنبه در سخنانی گفت: درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی این کشور و شبه نظامیان طالبان در شهرستان های یفتل، ارگو، کشم، میامی، وردوج و جرَم این ولایت ادامه داشته و طی چند روز اخیر بیش از 30 عضو این گروه کشته و دست کم 70 تن دیگر زخمی شده اند.

درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی در بدخشان افغانستان

وی با بیان این که این تلفات طالبان در مناطق مختلف بدخشان روی داده است، اضافه کرد: طی عملیات جداگانه نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای هوایی ارتش در شبانه روز گذشته در منطقه درگَک شهرستان یفتل عُلیا، 8 شبه نظامی این گروه کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند. همچنین در یک عملیات دیگر در شهرستان وردوج 55 عضو طالبان کشته و زخمی شده اند.

ثناءالله روحانی در ادامه اضافه کرد: شبه نظامیان طالبان روز گذشته به منطقه دره جیم شهرستان کِشم حمله کردند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی روبرو شده و 3 عضو این گروه کشته و یک تن دیگر زخمی شده و مجبور به عقب نشینی شده اند.

گفتنی است بخش هایی از ولایت بدخشان از جمله شهر فیض آباد مرکز این ولایت اخیرا دستخوش ناآرامی شده و از دو هفته به این سو، شاهد حملات سنگین طالبان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 883

به "درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی در بدخشان افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی در بدخشان افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید