الان زمان تخریب نیست، ژاپن می توانست حریف تدارکاتی خوبی باشد

به گزارش مجله میهن 128، محمد ترکاشوند در مصاحبه با خبرنگاران درباره عدم برگزاری بازی تدارکاتی برای تیم ملی والیبال پیش از شروع رقابت های انتخابی المپیک گفت: با توجه به نبود لژیونرها مانند موسوی و عبادی پور هنوز بدنه تیم کامل نیست. بازی تدارکاتی برای بازیکنان جوان و ذخیره می توانست باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود نقاط ضعف گردد. دلیل اینکه چرا بازی تدارکاتی در نظر گرفته نشده است را نمی دانم.

الان زمان تخریب نیست، ژاپن می توانست حریف تدارکاتی خوبی باشد

کارشناس والیبال اضافه کرد: طبق شنیده ها، تیم های زیادی علاقه مند به بازی با ایران بودند. تونس ولی نمی توانست حریف خوبی در یک ملاقات تدارکاتی برای ایران باشد. تیم ملی باید با تیم های خوب بازی کند، حتی تیم ژاپن گزینه مناسبی بود و سبکی شبیه به ایران دارد. سایر تیم های آسیایی نیز حریفان ما در مسابقات انتخابی المپیک هستند.

وی ادامه داد: تیم های اروپایی نیز سبک کاملا متفاوتی نسبت به تیم های آسیایی دارند. سیستم و نوع بازی هاییشان نیز متفاوت است. به همین دلیل بازی تدارکاتی دستاوردی نمی توانست برای ما داشته باشد.

ترکاشوند درباره آسیب دیدگی غفور گفت: امیر غفور با توجه به پست مهمی که دارد یاری زیادی می توانست به تیم ملی کند. او نقش بسزایی در تیم ملی دارد و بازیکن حرفه ای است. با آسیب دیدگی غفور بازی تدارکاتی به بازیکنانی مانند پوریا یلی و شهرام محمودی یاری زیادی می توانست کند. یلی با ارائه نمایش خوب در تیم ملی جواب پس داده است ولی شهرام برای بازگشت اعتماد به نفس احتیاج به بازی تدارکاتی داشت تا بتوانیم از تجربه او یاری گیریم.

وی گفت: محمودی اگر به روزهای اوجش برگردد توانایی بزرگی برای تیم ملی است. او سبک خاصی دارد و در جهان هیچ پاسوری نمی تواند این چنین به او پاس دهد. سعید معروف پاسوری است که سرعت بالایی دارد و از ارتفاع پایین استفاده می نماید تا دفاع را جا بگذارد. به همین دلیل رسیدن شهرام محمودی به شرایط ایده آل یاری زیادی به تیم ملی می تواند کند.

ترکاشوند درباره غیبت محمودی در لیست اولیه سرمربی تیم ملی والیبال، گفت: هر مربی تفکرات خاص خود را دارد باید تا پس از رقابت های انتخابی المپیک منتظر ماند و دید خروجی تیم ملی چیست. اگر نتیجه خوبی گرفت یعنی تصمیم درستی بوده است اما اگر نتیجه خوبی نداد آن وقت باید مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

کارشناس والیبال تاکید نمود: الان زمان مناسبی برای انتقاد از تصمیمات سرمربی نیست و باید تیم ملی از نظر روحی و روانی حمایت گردد. به هرحال به خاطر تیم ملی مسابقات لیگ تعطیل شد، باشگاه ها همکاری کردند و چند تن از بازیکنان نیز آسیب دیده اند الان تخریب کردن کار قشنگی نیست. پس از نتایج تیم ملی می توان تجزیه و تحلیل کرد و عملکرد را زیر بخیه برد.

وی درباره فیکس بودن محمودی نیز گفت: صد در صد زمانی که محمودی به اردو دعوت می گردد به عنوان یار اصلی به او نگاه می نمایند. ان شالله خیر است و امیدواریم تیم به المپیک صعود کند چراکه حق والیبال و ملی پوشان ایران است. ملی پوشان در این سال ها زحمات زیادی کشیده اند و درگیر تورنمنت های مختلفی بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 311

به "الان زمان تخریب نیست، ژاپن می توانست حریف تدارکاتی خوبی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الان زمان تخریب نیست، ژاپن می توانست حریف تدارکاتی خوبی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید