35 درصد حذف شدگان یارانه تهرانی هستند

به گزارش مجله میهن 128، سخنگوی ستاد یارانه تبصره 14 قانون بودجه از راستی آزمایی مجدد معترضان براساس ماده 10 قانون هدفمندی یارانه ها اطلاع داد و گفت: 35 درصد حذف شدگان یارنه مربوط به تهران است.

35 درصد حذف شدگان یارانه تهرانی هستند

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، حسین میرزایی در گفت وگو با فارس، با اشاره به وضعیت حذف یارانه پردرآمدها گفت: مهلت آنهایی که نسبت به حذف یارانه خود اعتراض داشتند تمام شده و تا اواسط آبان ماه نتیجه را به وسیله پیامک به افراد معترض ارسال می کنیم.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 اضافه کرد: افراد معترض به دو دسته تقسیم می شوند: 1- افرادی که محرز شده وضع اقتصادی خوبی دارند که قطعا حذف می شوند 2- بعضی دلایل آوردند که ورشکست شده یا جوان دانشجو، عائله و بیمار دارند. این افراد براساس سیستم مشمول حذف هستند، به دلیل آ نکه اطلاعات ورشکستگی یکسال بعد در سیستم ها خود را نشان می دهد و برای اینکه حقی از کسی اجحاف نگردد در این زمینه پیش بینی هایی اجرا شده است.

وی ادامه داد: براساس ماده 10 قانون هدفمندی یارانه ها این افراد راستی آزمایی می شوند؛ این ماده قانونی صراحت دارد: دریافت یاری ها و یارانه موضوع مواد 7 و 8 قانون هدفمندی یارانه ها منوط به اطلاعات صحیح است؛ در صورت احراز عدم صحت اطلاعات ارائه شده دولت مکلف است ضمن جلوگیری از پرداخت درخصوص استرداد وجه پرداختی نیز اقدام قانونی انجام دهد.

این مقام مسئول تاکید نمود: بدین منظور پرسشنامه ای تهیه شده و هنگام ارسال پیامک به معترضین دسترسی در سامانه یارانه 10 نیز داده می گردد؛ پرونده اطلاعات آنها مجددا آنالیز و اگر احتیاج باشد به صورت میدانی نیز ارزیابی خواهد شد؛ اگر اطلاعات ارائه شده مغایرت داشته باشد مشمول ماده 10 قانون هدفمندی می شوند و علاوه بر قطع یارانه، جریمه نیز باید پرداخت نمایند. این جریمه به وسیله سازمان اقتصادیاتی به حساب آنها منظور خواهد شد و در حساب های بانکی نیز قابل مشاهده است.

سخنگوی ستاد یارانه تبصره 14 قانون بودجه توضیح داد: در سند آنالیز ها بیشترین واریزی به حساب بانکی افراد مشمول حذف یارانه طی یکسال بالغ بر 49 میلیارد تومان بوده و متوسط واریزی به حساب بانکی افرادی که اعتراض کردند در سال 97 بالغ بر 3 میلیارد و400 میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: قطعا یارانه آنهایی که درآمد بالایی داشته باشند قطع خواهد شد؛ همچنین براساس آمار حدود 35 درصد از افرادی که مشمول حذف هستند در تهران هستند.

میرزایی با بیان اینکه برای واریز یارانه مهرماه لیست مشمولان یارانه بگیر به سازمان هدفمندی ارائه می گردد گفت: طبق قانون سازمان هدفمندی موظف است به این افراد یارانه پرداخت کند و همچنین افرادی که در رابطه با حذف یارانه فراخوان شده اند این ماه یارانه نمی گیرند. در صورتی که پرداخت یارانه به آنها محرز گردد مشمول خواهند شد.

وی ادامه داد: ماه قبل 91 هزار خانوار از سوی سازمان هدفمندی یارانه نگرفتند که حساب های آنها مشکل داشت که سازمان متولی در این زمینه اطلاع رسانی می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 145

به "35 درصد حذف شدگان یارانه تهرانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "35 درصد حذف شدگان یارانه تهرانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید