3 مرکز نوآوری جدید دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد ، ستاری: توسعه مراکز نوآوری به درآمدزایی دانشگاه ها یاری می نماید خبرنگاران

به گزارش مجله میهن 128، مراکز نوآوری مهندسی پلیمر و رنگ، مهندسی هوافضا و عمران و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر امروز با حضور معاون علمی و فناوری و رئیس این دانشگاه افتتاح شد.

3 مرکز نوآوری جدید دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد ، ستاری: توسعه مراکز نوآوری به درآمدزایی دانشگاه ها یاری می نماید خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مراکز نوآوری مهندسی پلیمر و رنگ، مهندسی هوافضا و عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حاشیه این مراسم گفت: ایجاد مراکز نوآوری و فناوری از دو سال گذشته در دانشکده های دانشگاه شروع شد که فعالیت این مراکز جدا از فعالیت های مربوط به برج فناوری ابن سینا و برج فناوری شماره 2 دانشگاه است که درحال تجهیز است.

وی اضافه نمود: برج های فناوری در حاشیه دانشگاه خیلی مفید هستند، اما برنامه داشتیم در دل دانشگاه نیز مراکز فناوری داشته باشیم تا اساتید و دانشجویان بیشتر در این حوزه فعالیت نمایند. این مدل در هیچ دانشگاهی پیاده سازی نشده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر اولین دانشگاه در کشور است که این مدل را اجرایی نموده است.

معتمدی گفت: با افتتاح این سه مرکز درحال حاضر 9 مرکز نوآوری و فناوری در دانشکده های دانشگاه راه اندازی شده است که برنامه داریم در دیگر دانشکده ها نیز این مراکز راه اندازی شوند.

وی بیان نمود: در این مراکز فعالیت های مربوط به پیش رشد انجام می گردد پس از آن در برج فناوری ابن سینا و برج فناوری شماره 2 دانشگاه شرکت های دانش بنیان شکل می گیرند و پس از اینکه شرکت های دانش بنیان به بلوغ لازم رسیدند جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد می گردد که تا به امروز نیز چندین سرمایه گذار خصوصی برای این فعالیت اعلام آمادگی نموده اند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تفاضای پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه به وزارت علوم ارسال شده و درحال پیگیری موضوع هستیم. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای راه اندازی مراکز فناوری دانشکده های این دانشگاه یاری های خوبی داشته اند به نحوی که فضای فیزیکی و بخشی از احتیاج ها از سوی دانشگاه تامین و تجهیز مراکز با یاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز رشد و فناوری بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است، ادامه داد: در برج فناوری ابن سینا فارغ التحصیلان و شرکت های بیرون از دانشگاه فعالیت دارند و به دنبال این بودیم که دانشجویان و اساتید داخل دانشگاه نیز در زمینه نواوری و فناوری فعالیت بیشتری داشته باشند که برنامه ریزی کردیم تا در هر دانشکده مرکز نوآوری احداث شد.

وی گفت: سال جاری در قرارداد های صنعتی چهار برابر سال گذشته قرارداد منعقد شد که نشان می دهد ما با موفقیت به سمت دانشگاه نسل سوم و تاثیرگذاری در گردش اقتصادی کشور حرکت نموده ایم و هم اکنون 298 شرکت دانش بنیان در این دانشگاه فعالیت می نمایند.

معتمدی عنوان نمود: تا سرانجام اردیبهشت 1400 دومین برج فناوری دانشگاه نیز با حمایت معاونت علمی راه اندازی می گردد.

فعالیت هایی برای نزدیک کردن دانشگاه به مردم و اثرگذاری دانشگاه در جامعه

سورنا ستاری در حاشیه افتتاح سه مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: حرکت جدیدی که برای توسعه مراکز نوآوری و ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها شروع شده که به درآمدزایی دانشگاه ها یاری بسیاری نموده است.

وی ادامه داد: دانشگاه ها از این طریق می توانند خود را تامین نمایند و این اقدامات می تواند به یک فرهنگ عمومی در راستای حمایت از ساخت داخلی، فراوری فناوری و نزدیکی دانشگاه به مردم و تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه تبدیل گردد که سیاست اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

لازم به ذکر است؛ در حاشیه این مراسم سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از چهار مرکز نوآوری فعال در دانشکده های انرژیک، مهندسی برق، نفت و مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دستگاه میکروسکوپ الکترونی عبوری (TN) که برای آزمایشگاه برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تازگی خریداری شده است نیز بازدید کرد.

در ادامه این مراسم صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای حمایت اقتصادی از طرح ها افتتاح شد.

پنج مرکز نوآوری تخصصی از سال گذشته در دانشکده های برق، مکانیک، پزشکی، نساجی و کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می کردند که با افتتاح سه مرکز جدید، این دانشگاه دارای هشت مرکز نوآوری است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1136

به "3 مرکز نوآوری جدید دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد ، ستاری: توسعه مراکز نوآوری به درآمدزایی دانشگاه ها یاری می نماید خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 مرکز نوآوری جدید دانشگاه امیرکبیر افتتاح شد ، ستاری: توسعه مراکز نوآوری به درآمدزایی دانشگاه ها یاری می نماید خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید