یک محصول دانش بنیان عمر آسفالت ها را افزایش می دهد

به گزارش مجله میهن 128، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، فرشید مؤمنی مدیرعامل شرکت دانش بنیانی گفت: این شرکت به صورت کلی در حوزه فراوری مواد نانو و مواد شیمیایی مختلف فعالیت دارد. زمینه اصلی کار این شرکت، فراوری پلیمرهای مختلف است.

یک محصول دانش بنیان عمر آسفالت ها را افزایش می دهد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان ادامه داد: یکی از محصولات این شرکت، محصول نانویی است که آسفالت و قیر را به شکل چشم گیری بهبود می بخشد. یکی از مسائل راهسازی، فرسودگی، ترک خوردگی، تغییر شکل و دیگر مسائلی است که برای آسفالت جاده ها و خیابان ها پیش می آید. این موضوع سالانه هزینه سنگینی را به بودجه راهسازی کشور، تحمیل می نماید.

مؤمنی با اشاره به فعالیت های دانش بنیان اجرا شده در این شرکت، گفت: بر این اساس، یک محصول نانو پایه در شرکت فراوری شد که آسفالت را از ترک خوردگی بر اثر سرما یا عوامل دیگر محفوظ می دارد. این محصول همچنین باعث ایجاد خاصیت برگشت پذیری در آسفالت می گردد و طول عمر آن را به شکل بسیار محسوسی افزایش می دهد. استفاده از این محصول باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های نگهداری، توسعه جاده ها و خیابان های کشور می گردد.

این فعال دانش بنیان در ادامه اضافه کرد: این شرکت محصولات مختلف دیگری نیز فراوری می نماید. زئولیت های پلیمری غنی شده با نانو، یکی دیگر از این محصولات است. زئولیت ها یک ماده معدنی هستند که در این مجموعه به شکل گرانول در می آید و سپس فرایند غنی سازی روی آنها شروع می گردد. از این محصول می توان در فراوری دستگاه ها و ژنراتورهای کوچک اکسیژن ساز استفاده کرد.

مؤمنی همچنین بیان نمود: این محصول امکان فراوری اکسیژن با فشار پایین را برای کارخانجات فراهم می نماید. در حال حاضر پیروز شده ایم این محصول را به کشورهای مانند افغانستان، پاکستان و عراق نیز صادر کنیم. قیمت محصول این شرکت، با زئولیت های معمولی برابر است، اما کارایی آن هزار برابر زئولیت معمولی است. امیدوار هستیم در آینده نیز بتوانیم محصولات دانش بنیان بیشتری فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1052

به "یک محصول دانش بنیان عمر آسفالت ها را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک محصول دانش بنیان عمر آسفالت ها را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید