کابل و شهرهای اصلی افغانستان به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش مجله میهن 128، همزمان با شروع خروج نیروهای خارجی از افغانستان، نیروهای امنیتی افغان در پایتخت و بعضی از شهرهای عظیم این کشور به حالت آماده باش درآمدند.

کابل و شهرهای اصلی افغانستان به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، همزمان با شروع خروج نیروهای خارجی از افغانستان، حضور نیروهای امنیتی به ویژه در ایست و بازرسی های کابل و بعضی ولایت های عظیم افزایش داشته است.

درگیری ها در هفته های اخیر در بعضی از ولایت های افغانستان افزایش یافته است. بعضی رسانه ها گفته اند که دستکم در هفته اخیر یکصد نیروهای امنیتی این کشور کشته شده اند.

براساس آمارهای منتشر شده توسط لانگ وار ژورنال، از مجموع شهرستان های افغانستان، 127 شهرستان در کنترل دولت، 193 شهرستان تحت درگیری و 77 درصد نیز در کنترل طالبان است.

گزارش اظهارداشت که 43 درصد جمعیت افغانستان در مناطق تحت کنترل دولت، 43 درصد در مناطق تحت درگیری و 14 درصد نیز در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی می نمایند.

از سوی دیگر، طالبان بار دیگر هشدار داده است که تاخیر آمریکا و ناتو برای خروج نیروهایشان از افغانستان راه هرگونه اقدام مناسب برابر نیروهای اشغالگر را باز نموده است.

مایکل کوگلمن در اندیشکده ویلسون می گوید که تهدیدهای طالبان باید جدی گرفته گردد اما اکنون این گروه می داند که عقب نشینی در زمان مشخصی در حال اجرا است بنابراین ممکن است حملات به نیروهای خارجی را کاهش دهد.

طالبان پیش از این با ادعای اینکه دولت افغانستان نفس های آخر خود را می کشد، تاکید نموده بود که کابل برای کارشکنی و تخریب فرایند صلح کوشش می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1235

به "کابل و شهرهای اصلی افغانستان به حالت آماده باش درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابل و شهرهای اصلی افغانستان به حالت آماده باش درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید