هشدار وزارت بهداشت یمن: تحریم ها فعالیت درمانی را مختل کرده است

به گزارش مجله میهن 128، تهاجم وحشیانه ائتلاف سعودی به مردم یمن باعث شده است هرپنج دقیقه یک کودک در این کشور کشته شود.

هشدار وزارت بهداشت یمن: تحریم ها فعالیت درمانی را مختل کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد کادر درمان یمن به همراه شمار قابل توجهی از مردم امروز دوشنبه در اعتراض به این جنایت در مقابل دفتر سازمان ملل متحد تحصن کرده و خواهان پایان یافتن تحریم و محاصره مردم این کشور شدند.

به گفته این شبکه تلویزیونی یمنی سخنگوی وزارت بهداشت یمن در سخنانی در این مراسم گفت: حملات هوایی مستمر که طی سال های اخیر توسط ائتلاف سعودی صورت گرفته منجر به ویرانی کلی یا جزئی 527 مرکز بهداشتی ودرمانی شده و باعث شد دست کم 50 درصد از این مراکز به طور کامل تعطیل شوند.

به گفته نجیب القباطی سخنگوی وزارت بهداشت یمن، تحریم، محاصره و حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن باعث شده است تا هر پنج دقیقه یک کودک یمنی فوت کرده وسالانه 8000 زن نیز از پای در آیند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن در ادامه تاکید کرد امروز 2.6 میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه رنج می برند در حالی که 120 نوع دارو به ویژه داروهای مربوط به بیماری های مزمن به دلیل محاصره یمن در این کشور نایاب شدند.

گفتنی است از زمان آغاز تهاجم ائتلاف سعودی علیه مردم یمن این کشور در محاصره کامل قرار گرفته و در جنایتی آشکار باعث شد تا هزاران بیمار به دلیل عدم امکان سفر به خارج برای معالجه و یا به دلیل نبود دارو وتجهیزات لازم جان خود را از دست بدهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: mh128.ir شناسه مطلب: 1287

به "هشدار وزارت بهداشت یمن: تحریم ها فعالیت درمانی را مختل کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت بهداشت یمن: تحریم ها فعالیت درمانی را مختل کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید